• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.02.17, 13:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti tarbija väärtustab kodumaist toitu

Eesti tarbijatest eelistas kodumaist toitu 74% tarbijatest, samas võib tarbijatel olla üha raskem eristada kodumaist kaupa imporditust, selgub Eesti Konjunktuuriinstituudi (EKI) tehtud uuringutest.
Turg ei ole enam esmane toidu ostmise koht, kuid oluline värske toidu ostmisel.
  • Turg ei ole enam esmane toidu ostmise koht, kuid oluline värske toidu ostmisel.
  • Foto: Andras Kralla
„Globaliseeruvas toidutootmise ahelas on järjest keerulisem toidu ostmisel välja lugeda selle päritolu. Tooraine ja ka valmistooted liiguvad riikide vahel, paljudel meie tööstustel on tütar- või emaettevõtted välismaal, kellega neil on omavaheline tööjaotus,” ütles EKI direktor Marje Josing.
Eesti suuremate jaekettide hinnangul oli kodumaiste toodete osakaal olulisemates tootegruppides nende kaubakäibes kokku keskmiselt 65%. Suurim kohaliku toidu osatähtsus käibes oli Coopis, järgnesid Selver, Rimi ja Maxima. Kodumaiste toodete sortiment oli suurim Selveris ja väikseim Maximas.
„Positiivse trendina leidub suuremate kaupluste sortimendis üha rohkem Eesti väiketootjate ja nišitootjate kaupa. Tarbijate surve on viinud selleni, et peaaegu igas suuremas poes on eraldi talutoodete nurk,“ ütles Josing.

Artikkel jätkub pärast reklaami

EKI uuringu põhjal eelistas 2016. aastal kodumaist toidukaupa 74% vastanutest. Kodumaise toidukauba eelistamise peamised põhjused on vastanute hinnangul selle värskus, usaldusväärsus, harjumuspärane maitse, tervislikkus ja püsiv kvaliteet. Mahetoitu tarbib regulaarselt 8% elanikest. „Tarbijate eelistused liiguvad kindlalt tervislikumate valikute suunas. See tähendab, et eelistatakse mitmekesisemat toitu ning väiksema soola- ja suhkrusisaldusega tooteid,“ lisas Josing.
81% vastanute jaoks on peamiseks ostukohaks suured toidukauplused. Turg ei ole tarbija jaoks enam esmane toidu ostmise koht, kuid on väga oluline mõnede tootegruppide toodete (näiteks värsked marjad, kala, liha, mesi) ostmisel.
Eesti Konjunktuuriinstituut korraldas 2016. aastal maaeluministeeriumi tellimusel Eesti toidukaupade tarbimise teemalised uuringud „Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud” ning „Eesti toidukaupade positsioon siseturul 2016. aastal”.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele