Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksofirmad: tekib võimalus kohtuhagideks

    Kevadel 2016 kogunesid taksojuhid Toompeale, kuna nende hinnangul seab kavandatav seaduseelnõu ohtu Eesti taksonduse normaalse toimimise.Foto: Andres Haabu

    Eestis ei oodatud Euroopa Kohtu otsust ära, taheti kiirustada, ning nüüd tuleb ilmselt hakata ühistranspordiseadust ümber vaatama, leiab taksoettevõtjate liit.

    Sellest artiklist saab lugeda juristi ning riigi seisukohta.

    Sellest ariklist leiab Taxify seisukoha ja detailid Uberi otsuse kohta.

    Euroopa Kohus tunnistas täna Uberi transpordifirmaks, mistõttu ei laiene ettevõttele infoühiskonna teenuste pakkumisega seotud siseturu õigused.
    Eesti Taksoettevõtjate Liidu juhatuse liige Raul Kalev ütles, et sellist otsust nad ootasidki. Ta märkis, et sellisele lahendusele viitas liit ka kevadel, kui Eestis ühistranspordiseadust ette valmistati. „Eestis ei oodatud aga Euroopa Kohtu otsust ära, taheti kiirustada,“ lausus Kalev.
    30 aastat taksojuhiametit pidanud Lembit Poolak märkis, et kui ühistranspordiseadust riigikogus arutati, siis temale ja paljudele taksojuhtidele jäi mulje, et sellega tahetakse luua pretsedenti Euroopas. Nüüd aga tuleb poliitikutel ja taksoettevõtjatel tema sõnul mõelda, kuidas kehtiv seadus oleks võimalik viia kooskõlla Euroopa Kohtu otsusega.
    Kalev ütles, et tema esimese info järgi ei hakata Euroopa Kohtu otsuse alusel Euroopa Liidu liikmesriikides automaatselt seadusi ümber vaatama.
    "Küll aga tekivad võimalused kohtukaasusteks ning hagideks,“ märkis ta. "Kohtu otsuse tulemusena õnnestub näidata, et Uberil on kohustused transpordiettevõttena ning selles valguses ma usun küll, et seaduse tegijad käivitavad uuema versiooni loomise.“
    Samas lisas Kalev, et Eestis see protsess ilmselt kiiresti ei kulge.
    Kalev märkis, et taksoettevõtjate liit on seni kohtuteed vältinud ja taktika on pigem asju seletada. „Nii me oleme ka seni üritanud selgitada, et tegemist on transpordiettevõttega, aga seda pole kuulda võetud. Nüüd on olemas kohtuotsus ja see annab võimaluse meil edasi tegutseda,“ lausus Kalev.
    Seadus ei toimi
    Kalevi sõnul ei toimi kevadel kiiruga Eestis vastu võetud seadus ning olukord taksoturul on segane. „Päris paljud taksoettevõtted on kaasanud enda ridadesse lisaks töötajatele äpipõhiseid tegijaid,“ kirjeldas ta. See ei ole tema sõnul mitte enam ainult Uberi ja Taxify teema, vaid laiem. „Kui enne kevadet oli taksoteenus kindlalt eristatav sõidujagamisest, siis nüüd on üha rohkem neid, kes kasutavad mõlemat vormi. Tänu Uberi survele on see süsteem ka teistesse taksofirmadesse kandunud ja nüüd tuleb hakata seda igalt poolt välja rookima.“
    Kalevi sõnul tuleb taksoteenuse pakkujaid edaspidi käsitleda transpordiettevõttena, mis tähendab, et kõigile hakkavad kehtima ühised direktiivid. „Need ütlevad väga selgelt, et neil on kas oma töötajad, kelle pealt nad makse maksavad, või on neil juriidilisest isikust partnerid,“ märkis Kalev. Ta lisas, et see tähendab, et need eraisikud, kes seni „infoühiskonna teenusena“ taksoteenust pakkusid, seda enam teha ei saa.
    Poolak aga lisas, et kohtuotsus kindlasti ei tähenda, et taksosõiduks ei võiks kasutada äppe. "Vastupidi, see on tarbijale väga mugav, see on väga õige ja tehnoloogiliselt parem kui dispetšerteenistus. See areng peab jätkuma.“
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.