Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti ei toeta elektriautot

    Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Sulev Narusk.Foto: Erakogu

    Eesti on üks väheseid Euroopa Liidu riike, kus CO2-kvootide müügist teenitud raha lõppemise järel ei toetata elektriautode soetamist ega tarbimist, kirjutab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Sulev Narusk.

    Ainus meede, mis Eesti transpordi arengukavasse elektriautidega seoses sisse kirjutatud, on tagada senise kiirlaadijate võrgu toimimine. Kuna ka praegu, vaatamata igasuguste toetuste puudumisele, suureneb tasapisi elektriautode arv (taksod, Teslad), siis on kohe otsas laadimisjaamade võimekus elektriautosid teenindada.
    Teises kvartalis ei müüdud Eestis ühtegi elektriautot ega pistikhübriidi. Kurb statistika, mis ülejäänud Euroopa Liidu müüginumbrite taustal võib jätta mulje, nagu eestimaalasele oleks elektriauto eriti vastumeelne transpordivahend. Euroopa Liidu riikides on aga esimesel poolaastal elektriautode ja pistikhübriidide müük võrreldes mullu sama perioodiga pea kahekordistunud.
    Kõrge hind
    Tegelikult eestlane ilmselt pole sedavõrd radikaalne elektriautonduse vastane ja põhjus tarbija käitumises peitub hoopis mujal. Elektriauto on kallis. Pea kaks korda kallim kui sama suurusjärgu sisepõlemismootoriga sõiduauto.
    Muidugi võivad kriitikud praegu kuiva muigega tõdeda, et hoolimata suurtest kasvunumbritest moodustab elektriautode müük kogu uute sõiduautode müügist veidi alla protsendi. Samas tuleb meeles pidada, et ka see üks protsent uusi elektriautosid vahetab liiklusest välja samavõrra vanemaid ja hulga CO2 õhku paiskavaid autosid.
    Toetused toetavad eesmärki
    Euroopa Liit on vastu võtnud taastuvenergia direktiivi, milles muu hulgas on eesmärk, et 2020. aastaks oleks transpordis taastuvenergia kasutamine kasvanud 10 protsendini. Just selle eesmärgi täitmiseks jagatakse Euroopa Liidu 18 riigis elektriautode ja pistikhübriidide soetamise ja tarbimise toetusi. Mõnes riigis toetatakse tarbijat elektriauto ostul, mõnes jälle on vabastatud registreerimis- ja/või aastamaksudest ning mõnes riigis toetatakse kõigi meetmetega.
    Riigijuhtidel oleks mõistlik võtta elektriautode teema uuesti ette ning välja töötada ja arengukavasse lülitada Eesti elektriautode (loe: alternatiivkütuste) pikema aja strateegia. Nii ettevõtetel kui kodanikel oleks sel juhul palju kergem tegemisi ja autoostu planeerida ning teada, kuhu oleme oma transpordisektoriga jõudnud aastaks 2020 või 2030.
    Autor: Sulev Narusk
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.