• OMX Baltic0,18%292,95
  • OMX Riga−0,39%907,3
  • OMX Tallinn−0,49%1 933,98
  • OMX Vilnius0,2%1 250,64
  • S&P 500−0,38%6 714,59
  • DOW 30−0,2%46 602,98
  • Nasdaq −0,67%22 788,36
  • FTSE 1000,58%9 538,82
  • Nikkei 225−0,45%47 734,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,88
  • OMX Baltic0,18%292,95
  • OMX Riga−0,39%907,3
  • OMX Tallinn−0,49%1 933,98
  • OMX Vilnius0,2%1 250,64
  • S&P 500−0,38%6 714,59
  • DOW 30−0,2%46 602,98
  • Nasdaq −0,67%22 788,36
  • FTSE 1000,58%9 538,82
  • Nikkei 225−0,45%47 734,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,88
  • 08.10.25, 10:49

Toomas Kiho: Tartus kipub liiklus majandust takistama

Suure osa teenuste kolimine Tartu äärelinna on haavanud kesklinna, kirjutab ajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
“Mõtlematud tänavate ühesuunaliseks muutmised ei too tegelikult kaasa mitte paremat liikluskorraldust, vaid hoopis pikemaid distantse, mida sõidukid peavad läbima ümber kvartalite sõites, et sihtpunkti jõuda,” märgib tartlane Toomas Kiho.
  • “Mõtlematud tänavate ühesuunaliseks muutmised ei too tegelikult kaasa mitte paremat liikluskorraldust, vaid hoopis pikemaid distantse, mida sõidukid peavad läbima ümber kvartalite sõites, et sihtpunkti jõuda,” märgib tartlane Toomas Kiho.
  • Foto: Erik Prozes
Tartu linna arengu jaoks on kõige silmatorkavam majandusküsimus ikkagi logistika ehk liiklus. Kuigi see pole esmapilgul ehk majanduslikult relevantne, on ta seda ometi.

Seotud lood

Arvamused
  • 07.10.25, 16:21
Garri Raagmaa: Pärnu vajab targemaid töökohti, aga need ei tule nipsust
Pärnu peaks märksa enam tegema koostööd kutse- ja kõrgkoolidega, mitte ainult üldharidusega, et tagada ettevõtetele vajalikud spetsialistid, kirjutab Tartu Ülikooli Pärnu kolledži direktor Garri Raagmaa vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Arvamused
  • 06.10.25, 17:49
Ene-Margit Tiit: Tartu linna pärsib üks arengupidur
Tartu olulisim probleem on viletsad, aja nõuetele mitte vastavad ühendused, kirjutab rahvastikuteadlane Ene-Margit Tiit vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Arvamused
  • 07.10.25, 12:56
Tõnu Mertsina: pealinna püsiv küsimus – kuidas vähendada autode hulka?
Ma ootan, et Tallinna linnaisad otsiksid lahendusi, mis muudaksid ühistranspordiga tööle jõudmise mugavamaks ning aitaks piirata autode kasutamist, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Arvamused
  • 07.10.25, 06:00
Andri Haran: kuldsete ringide valdadel on aeg loobuda magala mentaliteedist
Enne, kui hakata kohalike valimiste eel lubama uusi jalgrattateid või tänavavalgustust, tuleks suuremaid linnu ümbritsevates omavalitsustes teha selge plaan, kuidas saada järgmise nelja aastaga oma valda vähemalt kolm uut targa tööstuse tehast, kirjutab Eesti masinatööstuse liidu tegevjuht Andri Haran vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.25, 17:41
Eleving Group kaasab kuni 250 miljonit vähemalt 9,5% intressiga
Pakkumine kestab 17. oktoobrini
Eleving Group kuulutas välja uute tagatud eelisvõlakirjade avaliku pakkumise intressimääraga vähemalt 9,5% aastas. Frankfurdi ja Riia börsidel noteeritud rahvusvaheline fintech-ettevõte Eleving Group toob turule tagatud võlakirjad eesmärgiga kaasata kuni 250 miljonit eurot.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele