Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vananev Fiat põrus Euro NCAP kokkupõrketestis
Foto: Euro NCAP
Esimest korda sai üks sõiduk sõltumatus kokkupõrketestis tulemuseks ümmarguse nulli, kirjutab Car Magazine.
Ka teised eakamad sõidukid nagu Alfa Romeo Giulietta ja Ford C-Max ei säranud oma kolmetähelise lõpptulemusega, kuid kogu "au" sai siiski endale Fiat.
Rivi rõõmsamas otsas võtsid viietärnise tulemusega koha sisse Hyundai Kona, Kia Stinger, BMW 6-seeria ja Jaguar F-Pace. Samas ka mõned uued masinad, nagu MG ZS, Dacia Duster ja Kia Stonic, said testis vaid kolm tähte.
Uue mudelina 2005. aastal tehasest välja veeredes oli Fiat Puntogi väärt uhked viis tärni - nüüdne tulemuste vahe peegeldab, kuidas katsestandardid on ajaga karmimaks läinud. Punto põrumise peapõhjus on lihtsate kaasaegsete ohutuslisade, nagu autonoomne pidurdamine ja rajahoidmissüsteem, täielik puudumine. Nii teenis auto 0% ka ohutusassistentide kategoorias.
Euro NCAPi peasekretär Michiel van Ratingen kommenteeris: “Oleme 2017. aastal näinud palju häid autosid, mis olid võimelised saama Euro NCAP testis 5 punkti tulemuse. Superminid nagu uus Polo, Fiesta ja Ibiza tulevad nüüd koos kaasaegse standardse ohutuspaketiga ja pakuvad parimat nii avariisse sattumisel kui ka selle vältimises. See, et vanemad autod ei suuda uutega võistelda, näitab autotööstuses elluviidava ohutusinnovatsiooni tempot ja ka tootjate püüdu vastata maksimumstandarditele. Need, kes oma autosid viimastele ohutusnõuetele vastavana ei hoia, jäävad maha, nagu hiljutised testid selgelt näitasid.”
12aastase Punto kaasajastamata jätmine pärast 2008. aasta majanduskriisi oli Fiati juhi Sergio Marchionne otsus.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.