• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,27%8 819,35
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,09
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,27%8 819,35
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,09
  • 20.04.18, 13:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suur vend Bugatti moodi

Tegeled oma tavaliste multimiljonäri asjadega ja saad ootamatu kõne Bugatti kontorist - sulle teatatakse, et sinu Chironi rehvirõhk on liiga madal. Aga sina, koos oma autoga, asud helistajast 6000 kilomeetri kaugusel, kirjutab The Drive.
Bugatti "lendavate tohtrite" vastuvõtul.
  • Bugatti "lendavate tohtrite" vastuvõtul.
  • Foto: Bugatti
Bugatti telemeetriakarp.
  • Bugatti telemeetriakarp.
  • Foto: Bugatti
See pole hüpoteetiline olukord. Just sellist stsenaariumi kirjeldab Bugatti oma telemeetriasüsteemist kõnelevas pressiteates. Ettevõtte sõnul sarnanevad nende reaalajas töötavad telemeetriasüsteemid nendega, mida kasutatakse ka vormel-1 ja teiste autospordisarjade puhul. Telemeetriateenust kasutava Chironi omanik saigi ettevõttest kõne, et tal tasub enne järgmist sõitu rehvidele õhku juurde pumbata.
Bugatti telemeetriasüsteem on pidevas ühenduses - olenemata sellest, kas auto mootor töötab või mitte. Süsteem monitoorib ja saadab andmeid läbi kohaliku mobiilivõrgu. Jälgimise all on ligi 10 000 autost lähtuvat signaali, alustades mootorist ja ülekandest kuni info- ja meelelahutuskeskuseni välja.
Niipea, kui süsteem midagi anomaalset tuvastab, jõuab teade sellest Bugatti “lendarstini”. Kolm erimehaanikut on pidevalt saadaval ja kui Chiron keeldub näiteks käivitumast, saadetakse üks neist mõne tunni jooksul autoomaniku juurde. Pärale jõudnud, võtab “lendarst” appi kohalikud tehnikud ja partnerid-remonditöökojad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autot valvavast alumiiniumist “mustast kastist" on kasu muulgi puhul, kui vaid sõiduki tervise hindamisel. See jälgib ka näiteks sõiduki veidrat kasutamist, mis võib viidata auto vargusele. Bugatti jälgimissüsteemid suudavad peatada pättide varguskatseid - isegi kui auto on jõutud veomasina kasti vinnata.
“Oleme leidnud oma kliendi sõiduki enne, kui varastel on see õnnestunud üle piiri toimetada,” ütles süsteemiarenduse juht Norbert Uffmann. “Bugatti telemeetriasüsteem on justkui meie versioon ühendatud sõidukist - eksklusiivne ja individuaalne kliendi jaoks ning raha ja aega säästev meie arendajatele."
Bugatti “ühendatud auto” on saadaval juba rohkem kui kümnendi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele