Saareelanikke huvitab eeskätt parvlaevateenuste sisu, mitte selle vormistus, tõdeb Saaremaa Piimaühistu tegevjuht Mihkel Jürisson.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on
välja kuulutanud rahvusvahelise hanke Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa parvlaevaliini teenindamiseks. Samas ei ole ministeerium veel kõrvale jätnud plaani, et mandri ja saarte vahet sõitvad laevad võiksid kuuluda riigile.
Saareelanikke huvitab eeskätt parvlaevateenuste sisu, mitte selle vormistus. Pärast piletisüsteemi ja parvlaevade uuendamist Väinamerel on muutunud teenus ladusamaks ning sellega on vähenenud ka näiteks kohalike huvi püsiühenduse vastu mandri ja Saaremaa vahel. Siiski jääb periooditi laevade veograafik hõredaks ja heitlik liikluskoormus põhjustab ohtlikke olukordi põhimaanteedel. Ülevedu peaks toimuma teistel alustel ning kindlasti ei peaks mandrist eraldatud kogukond tasuma riigitee läbimiseks lõivu.
Kui riigi kapitalikulu laevade hankimisel on erafondidest odavam, peaks riik seda tõestama parvlaevateenuste muutmisel kodanikukesksemaks. Praegune teenusepakkuja ei ole siinkohal vastutav ja erasektorit ei pea välistama. Pigem on vaja luua tingimused, kus ülevedude korraldamiseks tekib tõepoolest programmiline konkurents. Alles siis on liiniveo hanke korraldamine tõsiseltvõetav.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!