• OMX Baltic0,51%301,61
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,41%1 973,08
  • OMX Vilnius0,62%1 182,21
  • S&P 500−0,64%5 650,38
  • DOW 30−0,24%41 218,83
  • Nasdaq −0,74%17 844,24
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%91,02
  • OMX Baltic0,51%301,61
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,41%1 973,08
  • OMX Vilnius0,62%1 182,21
  • S&P 500−0,64%5 650,38
  • DOW 30−0,24%41 218,83
  • Nasdaq −0,74%17 844,24
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%91,02
  • 12.07.14, 09:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saarlasi huvitab laevateenuste sisu

Saareelanikke huvitab eeskätt parvlaevateenuste sisu, mitte selle vormistus, tõdeb Saaremaa Piimaühistu tegevjuht Mihkel Jürisson.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on välja kuulutanud rahvusvahelise hanke Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa parvlaevaliini teenindamiseks. Samas ei ole ministeerium veel kõrvale jätnud plaani, et mandri ja saarte vahet sõitvad laevad võiksid kuuluda riigile.
Saareelanikke huvitab eeskätt parvlaevateenuste sisu, mitte selle vormistus. Pärast piletisüsteemi ja parvlaevade uuendamist Väinamerel on muutunud teenus ladusamaks ning sellega on vähenenud ka näiteks kohalike huvi püsiühenduse vastu mandri ja Saaremaa vahel. Siiski jääb periooditi laevade veograafik hõredaks ja heitlik liikluskoormus põhjustab ohtlikke olukordi põhimaanteedel. Ülevedu peaks toimuma teistel alustel ning kindlasti ei peaks mandrist eraldatud kogukond tasuma riigitee läbimiseks lõivu.
Kui riigi kapitalikulu laevade hankimisel on erafondidest odavam, peaks riik seda tõestama parvlaevateenuste muutmisel kodanikukesksemaks. Praegune teenusepakkuja ei ole siinkohal vastutav ja erasektorit ei pea välistama. Pigem on vaja luua tingimused, kus ülevedude korraldamiseks tekib tõepoolest programmiline konkurents. Alles siis on liiniveo hanke korraldamine tõsiseltvõetav.
 

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele