Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: Lufthansasse investeerimine jäi uitmõtteks

    Investor ToomasFoto: Anti Veermaa

    Lufthansa tütarfirma GermanWingsi lennukiga juhtunud katastroofi järel käis mul peast läbi mõte, et võiks spekuleerida ja osta natukene Lufthansa aktsiaid, kirjutab Äripäeva loodud investor Toomas.

    Suurte katastroofide järel tabab investoreid paanika ja nad tormavad katastroofis kannatada saanud ettevõtte aktsiaid müüma. Nii juhtus ka vahetult pärast viimast lennuõnnetust Lufthansa aktsiaga, mis info avalikuks saamise järel tegi jõnksu alla.
    Emotsioonid ei ole aga kunagi head abimehed investeerimisotsuste langetamisel ja seetõttu võib investorite paanika olla pikaajalises perspektiivis hea ostukoht. Seda siis, kui sektor või konkreetne ettevõte on äriliselt tugev.
    Jagub erinevaid näiteid
    Ajaloost on olemas nii positiivseid kui negatiivseid näited, kuidas katastroofid on lennufirmade äri mõjutanud. Neid kirjeldas The Guardian pärast möödunud aasta suvel Ukraina kohal toimunud Malaysia Airlinesi lennukatastroofi. Näiteks USA odavlennufirma ValuJet nimetas end pärast 1996. aastal juhtunud õnnetust ümber AirTran Airwaysiks ja suutis lahti saada halva turvalisuse mainest. Teine näide on Šveitsi rahvuslik uhkus SwissAir, mida tabas katastroof 1998. aastal, kuid mis sellest samuti edukalt välja tuli.
    Nii hästi ei läinud aga näiteks USA Trans World Airlines'il, mis ei suutnud toibuda 1996. aasta katastroofist ja pankrotistus 2001. aastal. Teine firma, mis ei suutnud end päästa, oli samuti ameeriklaste Pan Am. Ettevõte suutis küll pärast 1988. aasta Lockerbie katastroofi mõne aasta vastu pidada, kuid kukkus kokku 1991. aastal, sest ei suutnud end kasumlikult majandada järsult kallinenud naftahinna ja majanduslanguse tingimustes.
    Õnnetuse põhjus karm
    Tavapärane on see, et lennufirmad uuendavad pärast õnnetusi kaubamärki või vahetavad nime, värvivad lennukid üle ning muudavad logosid. Lufthansa puhul on oluline, et õnnetusse sattus nende üks odavlennufirmadest, mille kaubamärk ei ole nii tuntud kui emafirmal. Vaatamata sellele loobusin aga kiusatusest õnnetuse järel Lufthansa aktsiaga spekuleerida pärast seda, kui selgus lennuõnnetuse põhjus. Piloodi tahtlik lennuki alla kukutamine on kõige halvem põhjus, mis võib üht lennufirmat tabada. Tõenäoliselt satub Lufthansa nüüd kriitika alla ning nende kaubamärgi usaldusväärsus kannatab. Lisaks veel võimalikud kahjunõuded hukkunute peredelt.
    Lufthansasse ma seetõttu kindlasti ei investeeri. Samas ei tähenda see aga, et kogu lennundussektor võiks olla out, sest Lufthansa probleemidest võivad lisanduvate reisijate näol saada kasu konkurendid. Lennundussektor tervikuna on alates 2013. aastast näidanud häid tulemusi. Kasvu on toitnud suured ümberkorraldused tööstuses, mis on muutnud kogu sektorit konkurentsivõimelisemaks ja suurendanud kasumlikkust. Positiivselt mõjutab lennufirmade tulemusi ka odavnenud nafta.
  • Hetkel kuum
Kaire Uusen: palk üksi ei näita enam eriti midagi
Avalikus sektoris peaks palk olema kindlasti avalik ja kõvasti kasu oleks selgetest palgatasemete andmetest ka erasektoris, aga ajal, mil teenimisvõimalusi on järjest rohkem, sõltub puhtalt palgast üha vähem, kirjutab palgakorralduse asjatundja Kaire Uusen.
Avalikus sektoris peaks palk olema kindlasti avalik ja kõvasti kasu oleks selgetest palgatasemete andmetest ka erasektoris, aga ajal, mil teenimisvõimalusi on järjest rohkem, sõltub puhtalt palgast üha vähem, kirjutab palgakorralduse asjatundja Kaire Uusen.
Tehnoloogiasektori vedamisel tõusid kõik USA aktsiaindeksid märgatavalt
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.