Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maria Šarapova magus kommiäri

    Maria ŠarapovaFoto: epa

    Venemaa tipptennisist Maria Šarapova on lisaks säravale tennisekarjäärile ka edukas ettevõtja.

    „Valmistume selleks, kui ta sportlaskarjäär on läbi,“ lausus Šarapova agent Max Eisenbud mõni aeg tagasi peetud Austraalia lahtistel tennisemeistrivõistlustel. „Meie plaan on Sugarpovast teha elustiilibränd,“ avalikustas ta, viidates Maria Šarapova ettevõttele. Mees lisas, et lisaks praegusele kommiärile võiks Sugarpova brändi alt poelettidele jõuda ka kodutarbed ning rõivad.
    Kommidest šokolaadini
    Seni on Sugarpova brändi alt poelettidele ilmunud vaid kommid, nüüd tahab Šarapova oma magusavalikusse kaasata ka šokolaadi. Sobivat šokolaadivabrikut, mis tema brändi šokolaadi tootma hakkab, otsinud tennisetäht suisa 15 kuud, kirjutab Forbes.
    „Lõbus oli kõike proovida,“ meenutab Eisenbud ning lisab, et lõpuks sai otsustatud Euroopa šokolaaditootja kasuks. Eisenbud uskus, et järgneva paari aasta jooksul peaks kommi- ja šokolaadiäri tähendama Sugarpovale 20 miljoni dollari suurust käivet. Mitmekordse Grand Slami turniiri võitja agent leiab, et seejärel tahetakse kaasata ettevõtesse investoreid ning veelgi laieneda.
    Šarapova on Sugarpova ainuomanik ning Eisenbudi sõnul on tennisist investeerinud ettevõttesse seitsmekohalise summa jagu raha. Ettevõte teenib küll kasumit, ent kogu raha pannakse praegu selle alla, et firma kasvaks ja areneks.
    Alustas tänu vigastusele
    Kuigi Šarapova oli juba noore tennisistina veeretanud ideed hakata ettevõtjaks, tuli suur võimalus selleks alles siis, kui ta õlavigastuse tõttu mitme kuu pikkuse võistluspausi pidi tegema. „Olin 21 aastat vana ega teanud, kas enam kunagi tennist mängida saan. Samas olin ma teeninud piisavalt raha, et ei peaks elu lõpuni tööl käima ning saaksin toetada ka oma vanemaid,“ vahendas Reuters tennisisti sõnu.  
    „Samas, ma armastan töötamist, mulle meeldib õppida. Ma poleks iial arvanud, et vüiksin kommiärisse minna. Ma ei teadnud kommidest muud kui seda, et magus mulle väga meeldib,“ jutustas Šarapova. Alustuseks pani tennisist kommiäri alla 500 000 dollarit.
    Komeedina tennisetaevasse
    Maria Šarapovast sai suur staar peaaegu üleöö, kui ta 17aastasena Wimbledoni turniiri võitis. Sellest ajast on Šarapova kuulunud naistennisistide edetabeli tippu.
    Lisaks edule tennises on Šarapova sõlminud reklaamlepinguid, nende seas nii Nike’i, Tag Heueri kui Porschega. Vähe sellest, ta on ka konkurentsitult kõige populaarsem tennisemängija sotsiaalmeedias: Facebookis on 28aastasel Šarapoval 15 miljonit jälgijat.
    Sama suurt edu naudivad ka tema kommid: ainuüksi eelmisel aastal müüdi viis miljonit Sugarpova kommikotti. Kasv on märkimisväärne: 2012. ehk ettevõtte ava-aastal müüdi 250 000 kommikotti. Sugarpova komme müüakse 30 riigis.
    „Me kasvame liiga suureks,“ lausus Eisenbud, kes lisas, et kui Šarapoval poleks nii palju tegemist spordis, ostaks ta tõenäoliselt ka mingi moeettevõtte - täpsustamata, missuguse.
    Šarapova ise on öelnud, et spordi ning ettevõtluse kokkusobitamine on tema jaoks ajaliselt üsna keeruline. „See on midagi, mille kallal peab vaeva nägema,“ ütles ta. „Pärast seda, kui võitsin Wimbledoni, tehti mulle mitmeid pakkumisi. See polnud mulle alguses kuigi mugav,“ avaldas tennisist ja lisas, et lõpuks ta ikkagi harjus ning hakkas enda ümber meeskonda ehitama.
    Kommikriitika
    Kuigi Šarapova kommiäri tundub edukalt minevat, on ka siin tagasilööke. Kuna tegu on tippsportlasega, on paljud kriitikud viidanud, et magusaäri on sportlasele kohatu, arvestades, kui suur probleem on maailmas ülekaalulisus. Šarapova tõrjub süüdistusi.
    „See on arusaadav. Ma ei tea, kas see on aus kriitika, ent ma mõistan seda. Ainus viis sellele vastata on aga see, et ma olen sportlane, kes teab, mis on kehale hea ning mis mitte. Tervena püsimine on tippsportlase jaoks üks olulisemaid asju. Teisest küljest ma tean, et igaühele meeldivad kommid, mulle samuti,“ lausus Šarapova telesaates CNBC Meets.
    „Alates sellest, kui olin väike tüdruk, olen ma õigesti toitunud. Hommikul sõin putru, sellele järgnes treening,“ kirjeldas tennisetäht ja lisas, et päeva lõpus oli tal alati hea meel midagi magusat põske pista, sest see oli justkui tasu tehtud töö eest.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
USA palgakasv aeglustus, lisanduvaid töökohti jäi vähemaks
Aprillis lisandus USAs mittetalupoegade palgatöökohtadele 175 000 uut töökohta ning töötuse määr tõusis 3,8 protsendilt 3,9 protsendini, teatas USA Tööstatistika Büroo. Palgakasv aeglustus.
Aprillis lisandus USAs mittetalupoegade palgatöökohtadele 175 000 uut töökohta ning töötuse määr tõusis 3,8 protsendilt 3,9 protsendini, teatas USA Tööstatistika Büroo. Palgakasv aeglustus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Kakao hind on võtnud suuna alla
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.