• OMX Baltic−0,08%267,76
  • OMX Riga−1,21%867,41
  • OMX Tallinn−0,26%1 714,06
  • OMX Vilnius0,28%1 046,09
  • S&P 5000,61%6 086,49
  • DOW 300,69%45 014,04
  • Nasdaq 1,3%19 735,12
  • FTSE 100−0,28%8 335,81
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,36
  • OMX Baltic−0,08%267,76
  • OMX Riga−1,21%867,41
  • OMX Tallinn−0,26%1 714,06
  • OMX Vilnius0,28%1 046,09
  • S&P 5000,61%6 086,49
  • DOW 300,69%45 014,04
  • Nasdaq 1,3%19 735,12
  • FTSE 100−0,28%8 335,81
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,36
  • 05.01.17, 09:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota isesõitvat autot ei juuruta

Autotootja Toyota teatas, et ei plaani lähiaastail isesõitvat autot arendama hakata, kuna ühiskond pole selleks veel valmis, vahendab Bloomberg.
Toyota
  • Toyota Foto: Reuters/Scanpix
Ettevõte teatas täna avaldatud teates, et ühiskond on õppinud aktsepteerima inimeste vigade tõttu toimunud autoõnnetusi, ent kindlasti ei olda valmis selleks, et avariid ja kokkupõrked võivad hakata toimuma vigase tehnoloogia tõttu.
“Auto- ja infotehnoloogiatööstus pole veel valmis saavutama täielikku autonoomsust,” märkis Toyota Research Institute’i juht Gill Pratt, viidates sellele, et praegu arendatavad autonoomsed autod on siiski peamiselt osaliselt isesõitvad. See tähendab, et tehnoloogial on mõningane kontroll autojuhtimise, pidurdamise või kiirendamise üle, ent tähtsamad otsused teeb siiski juht. Tehnoloogiamaailmas kutsutakse seda 2. taseme autonoomsuseks.
Tema ennustuste kohaselt hakkab tehnoloogiale usaldatavate ülesannete arv tulevikus küll suurenema ning 3. taseme autonoomsus viitab juba sellele, et auto toimetab enamasti ise, ent hädaolukorras peab inimene olema valmis sekkuma. Pratti hinnangul saab see olema keeruline, kuna inimese mõte kipub rändama minema, kui auto ise sõidab ning juht midagi tegema ei pea. Avariiohu korral on tähelepanu koondamine selle võrra keerulisem.
Pratt jätkas, et autotööstus teeniks enim kasu selle pealt, kui saavutataks 4. taseme autonoomsus ehk isesõitvad autod toimetavad täielikult teedel, mis on mõeldud isesõitvatele autodele. See on tema hinnangul vesi sõidujagamisteenust pakkuvate ettevõtete veskile. 5. taseme autonoomsus tähendab juba aga täielikku isesõitmist. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 16:52
Perefirma pärijatena nähakse lähedasi, ent samme selleks ei astuta
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele