• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Faraday Future tuli välja “Tesla tapjaga”

    Faraday Future'i FF91Foto: epa

    Faraday Future’ist võib saada Tesla esimene tõsiseltvõetav konkurent.

    Investorid on Tesla tuleviku pärast sageli murelikud. Elon Muski juhitud elektriautode tootja on juba teatanud, et ei suuda täita eesmärki müüa aastaga 80 000 Model Xi ja Model Si. Ja nüüd on püünele jõudnud uus ettevõte – Faraday Future, kes tuli enda sõnul välja "Tesla tapjaga" ning lubab elektriautode turul puhta töö teha.
    Kui Tesla on hõivanud elektriautode luksuslikumas segmendis trooni, tahab Faraday Future selle napsata. Ettevõte üllatas selle aasta alguses maailma konkureeriva elektriautoga FF91, mida tutvustati kuu alguses Las Vegases toimunud tarbijaelektroonikamessil.
    Auto- ja tehnikablogisid lugedes tundub, et FF91 on Model Xile päris kõva konkurent. Faraday Future on mõistagi ka ise pingutanud, et see nõnda paistaks: ettevõte teatas, et 36 tunni jooksul pärast uue sõiduki avaldamist saadi sellele koguni 64 000 ettetellimust. Võrdluseks, 2015. aastal tegi Teslale tellimuse umbes 57 000 inimest.
    Paistab võimas
    Numbrite põhjal paistab, et FF91 on võimas auto. Internetiavarustest võib leida Faraday Future’i enda video, milles FF91 prototüüp pannakse joonele selliste autodega nagu Bentley Bentayga, Ferrari 488 GTB ning Tesla Model X P100D. Esimene jõuab kiiruseni 100 km/h 4 sekundiga, teine 3 sekundiga ning kolmas 2,9 sekundiga. Ja FF91 teeb neile kõigile ära. Väljaande The Verge ekspert Andrew J. Hawkins, kes FF91ga sõita sai, tunnistas, et ta oli neljarattalise võimsusest tõeliselt üllatunud: 782kW mootoriga FF91 jõuab kiiruseni 100km/h 2,39 sekundiga.
    Hinnasilti pole FF91 veel külge pandud, kuid eksperdid spekuleerivad, et see peaks jääma 100 000 ja 120 000 dollari vahele.
    Kas Musk peaks muretsema?
    Õigustatud küsimus on, kas Tesla juht Elon Musk peaks Faraday Future’i pärast muretsema. Tundub, et vähemasti praegu mitte. Konkurents kahe ettevõtte vahel on praegu üksnes meedias tekitatud. Faraday Future’il on suured võlad ning käimas on mitu kohtuvaidlust. Samuti on ettevõte tegemas alles tibusamme oma uue, hinnanguliselt miljard dollarit maksva tehase ehitamise suunas. See tähendab, et hoolimata autode tutvustamisest ei ole ettevõttel neid kuskil veel toota.
    Samuti on eksperte pannud kukalt kratsima asjaolu, et investorid pakkusid Faraday Future’ile Nevadasse (seal on ka Tesla tehas – P.I.) tehase ehitamiseks enam kui 300 miljonit dollarit, loobus ettevõte sellest ja väitis, et praegu pole sel tehase ehitamiseks piisavalt raha. Eksperdid küsivad õigustatult, miks peaks ehitamistegevus nüüd käima minema ning kas tõesti saab seekord asjast asja.
    Väljaanne The Outline on Faraday Future’i suhtes eriti skeptiline. Märgitakse, et kuu algusest toimunud tarbijaelektroonikamessil ei läinud auto isegi käima ning ettevõtte juhtkond oskab teha üksnes suuri sõnu.
    Tõsi, Faraday Future on palganud töötajaid nii konkureerivast Teslast, Google’ist kui ka nii-öelda traditsioonilisi autosid tootvatest ettevõtetest. Küll aga märgib The Outline toetudes väljaandele The Guardian, et talendid ei saa oma oskusi ettevõttes eriti rakendada: autode ehitamisest pole suurt midagi välja tulnud ning mõnele üritusele on jäädud isegi minemata, kuna lubatud neljarattalist pole suudetud ühel või teisel põhjusel valmis saada. Samuti olla ettevõtte sisekliima kehv, kuigi ettevõtte juht Nick Sampson on väitnud vastupidist.
    Vahest ehk üks põnevamaid lugusid Faraday Future’i kohta on olnud see, et tegu on hoopis Apple’ile kuuluva ettevõttega, kes peaks hakkama arendama paljuräägitud Apple Cari. Sellele kuulujutule pole aga ühtegi kinnitust leitud ning vähemasti seni on tegu spekulatsiooniga.
    Kas Faraday Future saavutab edu või on tegu üksnes mulliga, jääb esialgu küsimuseks. Küll aga on teada, et Sampson pakatab pressikonverentsidel enesekindlusest ning lubab, et kriitikutele veel näidatakse, milleks võimelised ollakse. 
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ene-Margit Tiit: on aeg kaaluda avantüristlikke ideid
Just praegu on asjakohane pöörata tähelepanu Eesti teadlaste uusimatele tulemustele, ettepanekutele ja projektidele energeetika vallas, kirjutab rahvastikuteadlane Ene-Margit Tiit vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Just praegu on asjakohane pöörata tähelepanu Eesti teadlaste uusimatele tulemustele, ettepanekutele ja projektidele energeetika vallas, kirjutab rahvastikuteadlane Ene-Margit Tiit vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
JPMorgani analüütik: aktsiahinnad ronivad august välja
JPMorgan Chase & Co mõjuka analüütiku Marko Kolanovici sõnul tõusevad aktsiahinnad tagasi ja majanduslangust tänavu ei tule.
JPMorgan Chase & Co mõjuka analüütiku Marko Kolanovici sõnul tõusevad aktsiahinnad tagasi ja majanduslangust tänavu ei tule.
Kristi Saare juhtidele: sul on juba piisavalt, aita nüüd teisi
Teil kõigil on piisavalt raha, nüüd on aeg aidata ka teistel selleni jõuda, rääkis Naisinvestorite Klubi asutaja ja eestvedaja Kristi Saare Pärnu juhtimiskonverentsil.
Teil kõigil on piisavalt raha, nüüd on aeg aidata ka teistel selleni jõuda, rääkis Naisinvestorite Klubi asutaja ja eestvedaja Kristi Saare Pärnu juhtimiskonverentsil.
Soome rublades ei maksa, firmad panevad ennast gaasikatkestuseks valmis
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.
Raadiohommik: Tartu kinnisvaraturust Londonisse loodava pangani
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis räägib LHV kõrge juht Erki Kilu alanud rahakaasamisest ja Suurbritanniasse panga tegemisest.
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis räägib LHV kõrge juht Erki Kilu alanud rahakaasamisest ja Suurbritanniasse panga tegemisest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.