USA spordivarustuse tootja Under Armouri pikk ja suurepärane kasvujada sai läbi ja investorid on võtnud firma suhtes lausa hukatusliku hoiaku. Kaheksa aasta madalpunkti kukkunud aktsia on riski taluvale investorile hea võimalus siseneda odavalt heasse ja endiselt kasvavasse ärisse.
- NBA korvpallur Steph Curry on Under Armouri kõige populaarsem sportlane, kelle jalanõude järele on suur nõudlus. Foto: EPA
Under Armour avalikustas eelmise aasta neljanda kvartali majandustulemused jaanuari viimasel päeval ja aktsionärid polnud õnnelikud. 26 järjestikust kvartalit enam kui 20% käibe kasvu sai läbi ning kvartaalne kasum vähenes ootamatult. Neljandas kvartalis kasvas Under Armouri käive 12% võrreldes aasta varasemaga ning firma prognoosis, et käive kasvab tänavu prognoosituga võrreldes kõigest poole võrra.
Aeglustuv kasv koos kasumlikkuse vähenemisega paneb investorid muretsema firma võime pärast konkureerida Adidase ja Nikega ning neilt turuosa üle võtta. Tugev ja pidev kasv oli seni Under Armouri investorite peamine silmarõõm ja ilma selleta lõi paljude usk firmasse nüüd tugevalt kõikuma.
Under Armour oma 21aastase ajalooga on oluliselt noorem kui kaks peamist konkurenti Nike ja Adidas. Et saavutada nimetatud firmade mastaapi, vajab firma ümberkorraldusi. Toodete fookus peab muutuma, müügikanalid on pidevas muutuses ja trennirõivaste turule on tulnud suur hulk uusi tegijaid, kes varem hoidsid sellest sektorist kaugele.
“Ületades viie miljardi dollari piiri ja lähenedes 10 miljardile peame ma saama paremaks, kiiremaks ja targemaks selles mida me teeme, miks me seda teeme ja kuidas me seda teeme,” ütles tulemuste järel Under Armouri miljardärist asutaja ja juht Kevin Plank.
- Under Armouri puhul võib olla tekkinud hea ostukoht. Foto: Äripäev
Under Armour peab muutuma
Tegevjuhi julgustavad sõnad investoreid paraku veenda ei suutnud ning Under Armour kaotas päevaga veerandi turuväärtusest. Wall Street Journali andmeil kasseerisid firmas lühikesi positsioone omanud investorid üle 400 miljoni dollari. Asjatundjate sõnul võis langus olla paratamatu, arvestades firma optimistlikku, üle 20% käibekasvu prognoosi.
Sel aastal prognoosib juhtkond käibe kasvamist 11% kuni 12%, umbes 5,4 miljardi dollarini. See jääb märkimisväärselt alla analüütikute prognoositud 6,06 miljardile dollarile. Kasumlikkus on teine mure, sest kuigi käive kasvas möödunud aastal suurusjärgus 600 miljonit dollarit, kahanes tegevuskasum aastases võrdluses 100 miljoni dollari võrra.
Tagatipuks teatas Under Armour, et aasta tagasi firma finantsjuhi kohale asunud Chip Molloy astub tagasi isiklikel põhjustel, kuigi jääb esialgu nõustaja rolli, et aidata uus inimene leida. Under Armourit tabas omamoodi täiuslik torm.
Konkurentsi koha pealt peab firma silmad-kõrvad lahti hoidma. Üha rohkem inimesi kannab spordirõivaid igapäevariietusena ja kogu turg on plahvatuslikult kasvanud. Nüüd selles sektoris juba ka tuntud moerõivaste tootjad nagu Chanel ning isegi suured jaekaubaketid Kohl’s ja Old Navy.
Under Armouri asutaja Kevin Plank tunnistas konverentskõnes analüütikutele, et firma peab muutuma moekamaks ning et varem loodeti liialt palju põhitoodete müügile. Firma toetub endiselt koduturule ehk Põhja-Ameerikale, kust teenitakse 84% käibest. Koduturul kasvas käive aastaga 5,9%, samas kui rahvusvaheline müük hüppas lausa 55%.
Sportlastel oluline roll firma edus
Olen praegu üsna palju rääkinud käibest, ja seda põhjusega. Under Armouri aktsia on endiselt kasvuaktsia - seda kinnitavad nende finantsnäitajad ja aktsia valuatsioon. Praegu veel, isegi pärast teisipäevast 25% langust, on firma kasumi-hinna suhe (P/E) ligi 49. Seetõttu pole ka imestada aktsiat tabavad suured tõusud ja langused.
Kuid minu jaoks on üldpilt lootusrikas ja optimistlik. Jah, firma käive ei pruugi kasvada enam üle 20%, kui kahekohaline tõusunumber on endiselt olemas. Positiivne on ka fakt, et väljaspool Põhja-Ameerikat on Under Armour veel suhteliselt tundmatu tegija ja neljanda kvartali käibekasv (+55%) näitas, et potentsiaali on küllaga.
Firma üks kallimaid varasid on NBAs palliv Golden State Warriorsi tagamängija Stephen Curry. Kuigi Under Armouril on juba üsna korralik sportlaste nimekiri, näiteks tennisist Andy Murray, ujuja Michael Phelps, mäesuusataja Lindsey Vonn, golfar Jordan Spieth või ameerika jalgpallur Tom Brady, siis need alad kahvatuvad ülipopulaarse korvpalli kõrval.
Curry on viimased kolm hooaega NBA populaarseim korvpallur ja see populaarsus aitab müüa suurel hulgal ketse, pükse, särke, ja seda kogu maailmas. Nike ei sõlminud ju asjata eluaegse lepingu LeBron Jamesiga. Vaadates Under Armouri sportlaste nimekirja, on neil puudu kuulsatest vutimängijatest. See on üks auk, mille firma peab lappima, et saada veelgi populaarsemaks, sest tegu on maailma kõige populaarsema spordialaga. Tottenham Hotspuri asemel (või neile lisaks) võiks särgilepingu sõlmida mõne tõeliselt suure klubiga.
Investor peab taluma riski
Olen Under Armouril aastaid silma peal hoidnud ja minu arust pole praegune aktsia hinna tampimine põhjendatud ning tõenäoliselt oli tegu investorite ülereageerimisega. Firma kasvab endiselt jõudsalt ja välisturgudel on palju kasvupotentsiaali. Jah, nende kasum on praegu nadi, kuid vaba raha läheb kasvu kiirendamiseks.
Nike aastane käive on Under Armouri omast praegu veidi üle seitsme korra suurem, kuid turuväärtus on 13 korda kõrgem. Erinevus tuleneb peaasjalikult kasumist, sest Nike on juba rahalehm. Miskipärast tahetakse Under Armouri hindamisel samu tingimusi rakendada. Täpselt sama olukord meenub Amazoniga, ainult selle vahega, et Amazonil lubatakse rahulikult kogu raha kasvule kulutada.
Investor, kes on valmis võtma veidike riski, võib Under Armouriga paariaastases perspektiivis rikkalikult teenida. Aktsia hind on lihtsalt põhjendamatult madal ja selle ost väärib tõsiselt kaalumist.
Seotud lood
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.