Kui varem on räägitud, et Samsungi ja Apple’i edenemist Hiinas takistavad kohalikud ettevõtted, siis nüüd selgub, et nimetatud suurkompaniid peavad ka teistel turgudel lisandunud konkurentidega arvestama.
- OPPO nutitelefon Foto: OPPO Instagram
Möödunud aastal sai Huaweist ametlikult maailma suuruselt kolmas nutitelefonitootja. Samal ajal kasvatas teine Hiina ettevõte, Oppo, oma eksporti enam kui 111% võrra. Vivo kasvatas välismaale müüdavate toodete mahtu pea 78% võrra.
Eelnevat arvestades selgub, et maailma nutitelefonide tootjate esiviisikusse kuulub kolm Hiina ettevõtet. Hiina omakorda loodab, et kohalikud ettevõtted suudavad edaspidi veelgi võimsamat konkurentsi pakkuma hakata.
Liiguvad tasa ja targu
Möödunud nädalal peeti Hispaanias Barcelonas Mobile World Congress ning Hiina ettevõtted olid selleks äärmise põhjalikkusega valmistunud. Huawei tuli välja uhke ja moodsa esitlusega, Oppo tutvustas külalistele oma uut kaameratehnoloogiat. Eestis ehk vähem tuntud Gionee tutvustas aga uut telefoni A1, mille tehnilised näitajad on võrreldavad teiste telefonitootjate tippmudelite omadega, samas Gionee vidina hind on pigem odav, 349 eurot.
CNBC märgib, et just Barcelona üritus oli Hiina nutitelefonitootjate jaoks võimalus, kus nad tahtsid endast märgi maha jätta ning anda hoiatuse Samsungile ja Apple’ile.
Tõsi, Gionee juht William Lu nendib, et praegu suurt Euroopa või USA turu vallutamise plaani ettevõttel pole. “Ma arvan, et tähtis pole juurde saada riike, kus me oma tooteid müüme, vaid saada igas riigis väga populaarseks,” ütles Lu CNBCle. “Samas kui me loome partnerlussuhte kohalike brändidega ning pakume oma tooteid läbi nende, õpime me turgu tundma,” on Lu sõnul ettevõte otsustanud minna uutele turgudele pigem rahulikus tempos.
Suured reklaamlepingud
Hiina nutitelefonitootjate edu taga on lisaks odavamale hinnaklassile, ent võimsatele seadmetele ka osav turunduskampaania.
Oppo, Vivo ja Gionee on hiinlaste südamed võitnud sellega, et ettevõtte tooted on kättesaadavad ka väga kaugetes ning väikestes piirkondades. Samuti on regioonis tasapisi laienetud, näiteks Taisse, Indoneesiasse ja Indiasse. Muuhulgas tasub ära märkida, et indialased on suured Hiina nutitelefonide austajad – viiest populaarsemast nutitelefonimargist on neli just Hiina omad.
Lisaks kliendile lähedale minemisele on nii Oppo kui ka Gionee sõlminud kalleid reklaamlepinguid. Oppo logot võib näha näiteks Barcelona kuulsal Camp Nou jalgpalliväljakul, samas Gionee logo on esindatud India ühe suurema kriketimeeskonna Kolkata Knight Ridersi mängijate särkidel.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.