Prantsuse võimud uurivad, kas Fiat Chrysler võis petta diiselautode emissioonitestide tulemusi.
Autotootja kinnitas ka ametlikus teadaandes, et uurimine on tõepoolest algatatud ning kinnitas, et teeb ametivõimudega igakülgset koostööd. Samuti kinnitas ettevõte, et ei ole testitulemusi võltsinud.
Pärast uudise avalikuks saamist kukkus Fiat Chrysleri aktsia hind 2% jagu, ent seejärel kallines veidi. Päev lõppes siiski veidi punases, 0,59% võrra miinuses, 10,09 eurol.
Prantsuse võimud on algatanud uurimise ka teise autotootja, Renault’ osas. Nagu Fiat Chrysler, kinnitab ka Renault, et pole midagi valesti teinud. Volkswagen Group on Prantsusmaal uurimise all olnud juba alates möödunud aasta veebruarist. Samuti on ametivõimud teada andnud, et on üpris võimalik, et algatatakse uurimine ka PSA Groupi osas. Viimane teeb teadupärast nii Peugeot’ kui Citroeni autosid.
Automaailmas sai emissioonitestide tulemuste petmise saaga alguse 2015. aastal, kui Volkswagen tunnistas, et 11 miljonile diiselautole üle kogu maailma on paigaldatud tarkvara, mis näitab saastenumbreid tegelikust väiksemana. Kuigi kohati näib, et ettevõte on oma tegemistega edasi liikumas, käib juurdlus endiselt – möödunud nädalal tegid Saksa ametivõimud Volkswageni peakontoris järjekordse läbiotsimise.
Seotud lood
Poola Keskpank oli kolmandas kvartalis juba teist kvartalit järjest maailma suurim kullaostja ning üldiselt on märgata Ida-Euroopa riikide aktiviseerumist kullaturul, selgub Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldatud andmetest.