Rait Kondor • 4. september 2018
Jaga lugu:

Nike reklaamnägu kütab kirgi

Colin Kaepernickuga Nike'i reklaam.
Colin Kaepernickuga Nike'i reklaam.  Foto: Reuters/Scanpix

USAs kütab kirgi Nike reklaam, kus firma kasutab reklaamnäona endist NFLi profijalgpallurit, kes algatas NFLis USA hümni ajal mitteseismise kampaania. Tuhanded ameeriklased on algatanud selle peale Nike boikoteerimise kampaaniat, mis on viinud täna Nike aktsia 2% allapoole, vahendab Reuters.

Sotsiaalmeedias kutsuvad patriootlikud ameeriklased inimesi üles enda Nike tooteid põlema panema, et sellega näidata protesti Nike otsuse vastu. Nende hinnangul näitas Kaepernick oma käitumisega hümni mängimise ajal lugupidamatust USA lipu vastu. Samal ajal mitmed sportlased, nagu LeBron James, Kevin Durant, Serena Williams ja Chris Paul on näidanud Nike otsuse vastu üles toetust, postitades Kaepernicki reklaami oma Instagrami kontole.

Endine San Francsico 49ers-i klubi jalgpallur (tegemist on ameerika jalgpalliga) Colin Kaepernick otsustas 2016. aastal mängueelse Ameerika hümni mängimise ajal seismise asemel ühe jala peal põlvitada, et protestida sellega USAs tärganud rassismiilmingute vastu, mis viis sellise tegevuse NFLis sedavõrd laiaulatuslikuks, et sellesse pidi sekkuma ka president Trump. Nüüd on Kaepernick üks sportlane, keda Nike kasutab oma reklaamlause "Just do it" 30aastaseks saamise reklaamikampaanial.

Nike on Kaepernicku sponsor olnud juba 2011. aastast, kuid nüüd on Kaepernick Reutersi andmetel teinud Nikega uue lepingu, mis kätkeb ka enda allkirjaga jalanõude ja rõivaste müüki. Täna avalikustatud reklaamis on Kaepernicku näo peal kiri "Usu millesegi. Isegi kui see tähendab, et sa pead kõik ohverdama."

Nike aktsia kaupleb neli tundi pärast turu avanemist 2,7% allpool reedest sulgemishinda 80 dollari peal.

Seotud lood
Kõik seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt