Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väike tegija haaras trooni

    Juhtkiri.Foto: Anti Veermaa

    Väikeste tegijate edu turunduses näitab, et edu saavutamiseks tuleb rohkem panustada nutikusele ja loo jutustamisele, kirjutab Äripäev täna juhtkirjas.

    Ehkki uued tooted ja tehnoloogiad söövad eelkäijaid välja ning muudavad kundede käitumist, ei ole müügi ja turunduse rahustamiseks muutunud tarbijate põhivajadused. Sellest hoolimata tiheneb konkurents kliendi tähelepanu ning tema raha üle veelgi.
    Nii võiks kokku võtta Eesti turunduse helgeimad pead ühte saali kokku toonud Eesti suurima turundussündmuse Password. Äripäev toob esile olulised konverentsil käsitletud teemad, millega arvestada tasub.
    Esiteks hea uudis. Hoolimata keskkonna, töö iseloomu muutumisest ning uut tüüpi toodete-teenuste ning ärimudelite pealevoolamisest ei ole muutunud tarbima panevad vajadused. Endiselt on olulisimad söök-jook, katus peakohal, turvatunne, kuuluvus, saavutusvajadus ning muud näitajad.
    Igaüks kisub tekki oma poole
    See aga ei tähenda, et turunduses või müügis on midagi püsivat, käed võib lasta rüppe ning eelmiste hooaegade kampaaniate najal saab nautida kasvavaid müüginumbreid. Ühelt poolt on uus kujundanud ümber tarbijat, kes pole enam passiivne, vaid sõnakas kriitik, kes loob ise sisu ning sunnib ärisid tegutsema ja kasvõi reklaame ümber tegema. Teisalt jahivad järjest enam osa saada kundede tähelepanust.
    Näiteks nähakse järgmist suurt läbimurret virtuaalsest reaalsusest. Selle seadme saab omale juba nutitelefoniga tekitada ning sellele loodud filmid ja mängud annavad lisaks kordumatule kogemusele ka põhjuse kodust mitte lahkuda. Ühelt poolt ongi see võimalus ja uusi tooteid-teenuseid ootev turg, ent teisalt ka tihenev võitlus näiteks meelelahutusest teenijaile. Samasuguses olukorras on olnud näiteks taksofirmad rakendustele kundesid kaotades või majutusfirmad Airbnb’ga konkureerides. Võistlus toimub seejuures üha kiirenevas tempos – kui raadio kogus 50 miljonit kuulajat 40 aastaga, siis populaarne mäng Angry Birds sama palju huvilisi kolme nädalaga.
    Rahaga alati oimetuks ei löö
    Kuigi aasta silmapaistvaim turundussaavutus tähendas miljoni euro kulutamist 16 000 turisti siia meelitamiseks, ei pruugi silmapaistvus tähendada suure rahahunniku kulutamist ning tänavaid-meediat täitvaid kampaaniaid. Võib-olla hoopis vastupidi. Kuidas olematu eelarvega teha silmapaistev ning mõjuv kampaania, võib inspiratsiooni ammutamiseks vaadata loovuskonkursi Kuldmuna finaliste. Näiteks säästueelarvete arvestuses parima tulemuse teinud Premia ei kulutanud sentigi Läti populaarseima jäätise Eesti turule toomisel reklaamile.
    Kuldmuna näitab hästi ära ka jõudude vahekorda. Reklaamiguru Olav Osolin sõnastas selle nii – gala näitas ära Eesti reklaaminduse hetkeseisus: väikesed agentuurid nikerdavad vahvaid loovlahendusi, suured triigivad suurkundedele tapeeti. Parimal reklaamiagentuuril on seitse, pea kõik digimunad kokku korjanud digiagentuuril Haiku kolm töötajat. Väikestel on jõudu vähem, ent nutti selle võrra rohkem.
    Väikefirma tegi turuliidrile ära
    Et nutikus on tähtis ja julgus teistmoodi teha tasuvad ära, piltlikustavad ka enim tähelepanu saanud reklaamid. On üks põhjus, miks mõnda reklaami, näiteks Youtube’is vaadatakse kümneid miljoneid kordi ning mõni upub populaarsete kassivideote vahele ega pääse kuidagi pildile. See põhjus on lugu ehk reklaam jutustab vaataja tunnetele rõhudes midagi või millestki, ega suru jõuliselt peale toodet või teenust. Nii tehes seda vaadatakse, sõnumit jagatakse.
    Näiteks maailma vaadatuimad reklaamid olid mullu lisaks suurkorporatsioonide Hyundai ja Adidas kulutustele ka näiteks sotsiaalkampaania erinevuste arvestamise tähtsuse mõjuvalt lihtne jutustus. Sama tegi Eesti pisifirma Pirita Kiropraktika Kliinik, mis viis end kundede teadvusse ja hästi tehtud ning inspireeriva videolooga, mis pälvis ka üleilmseid vaatajaid. Viimaste koguhulk edestas seejuures sadu kordi näiteks suure turunduseelarvega Telia toodetu.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.