Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ebasoosingus mootoritootja
Tulemuste hooaeg, mida ma siin vahelduva eduga kaubelnud olen, on küll lõpukorral, aga mitte veel lõppenud. Eile teatas oma möödunud kvartali tulemused üle saja USA aktsiaturul noteeritud ettevõtte, täna avaldab oma kvartalitulemused pea sama suur hulk firmasid. Mina leidsin selle ettevõtte, mille aktsia liikumist kaubelda plaanin, homme enne turupäeva algust tulemused avaldavate ettevõtete seast. See on Briggs & Stratton.
Leia nimi oma muruniitjalt!
Ahhaa, mõtleb lugeja kohe, kus ma seda nime lugenud olen. Pole sugugi ime, et nimi on tuttav. Briggs & Stratton on mootoritootja, mille mootorid on kasutusel paljudes muruniitjates. Kui teil ei ole just Honda või Kawasaki mootoriga muruniitja, võib teie niiduki mootorilt üsna tõenäoliselt lugeda just Briggs & Strattoni nime.
Eks muidugi on mootoritootjaid veel, aga fakt on, et Briggs & Stratton on väikeste sisepõlemismootorite turul üks suuremaid tegijaid. Aastas tuleb firma 21 tehasest kolmel kontinendil üle kümne miljoni sisepõlemismootori, millest lõviosa monteeritakse teiste ettevõtete tööriistadele.
USAs on Briggs & Stratton tuntud ka oma toodetega, Eestis on firma mootorid aga pigem suurte tööriistavalmistajate, nagu Husqvarna või MTD, riistadel. Firma mootorite kasutusvaldkond ei piirdu muruhooldusega: neid kasutatakse näiteks generaatorites, pumpades, lumepuhurites ja mujal.
Briggs & Stratton sai alguse 1908. aastal sisepõlemismootorite entusiasti Stephen Foster Briggsi ja teraviljakaupmehe Harold Meade Strattoni partnerlusena. Briggsi inseneritalent ja Strattoni ärivaist osutusid äärmiselt edukaks kombinatsiooniks. Algul prooviti kätt ka autode ehitamisega, kuid peatselt loobuti ambitsioonidest selles konkurentsitihedas valdkonnas ning jäädi autoosade ja -mootorite valmistamise juurde. Teise maailmasõja järgne aedlinnade buum USAs tõstis selleks ajaks väikestele mootoritele spetsialiseerunud ettevõtte tippu.
Halvad uudised kuhjaga hinnas sees
Veel aasta alguses oli Briggs & Strattoni aktsia hind uues tipus, makstes üle 27 dollari. Praeguseks on hind kukkunud 17 dollarile. Aktsia hinna kallal oleks nagu rotid käinud!
Esimene rott on kahanenud kasumlikkus. Aprilli lõpus teatatud eelmise kvartali tulemustes oli Briggs & Strattoni kasumimarginaal viiendiku võrra kehvem kui aasta varem.
Samuti langetas firma aprillis oma finantsaasta tulu prognoosi. Kui varem oodati aktsia kohta tulu 1,45–1,62 dollarit, siis nüüd 1,33–1,5 dollarit. Oodatust kehvema marginaali ja prognoosi põhjused on esiteks süvenev konkurents, eriti Hiina mootoritootjate jõuline turule tulek, ning teiseks viletsad suvised müügi väljavaated USA turul.
Mina arvan nüüd, et kõik negatiivsed uudised on kuhjaga juba aktsia hinda sisse arvestatud. Kui juuniga lõppeva majandusaasta kogutulu aktsia kohta oli tõesti prognoositud madalaimal tasemel 1,33 dollarit, siis praeguse aktsia hinna juures on EPS ehk tulu ja aktsia hinna suhe 13, mis on isegi investorile atraktiivne kordaja, saati siis kauplejale.
Mõistan, et muruniidukimootorid pole eriti in. In on Netflix, Twitter ja elektrirollereid ehitavad idufirmad. Mootorimürin ja bensiiniving on out ning see peegeldub ka aktsia hinnas. Siiski arvan, et pruugib Briggs & Strattonil kas või küüneotsa võrra oma madalale krutitud prognoose ületada, kui turg ettevõtte väärtust märkab ja seda kõrgemalt hindama hakkab.
Kaupleja Alexi kontoseis
Hetkesaldo (suletud tehingute summa kontol): 9545,23 eurot
Kapital (avatud tehingute kasum/kahjum kontol): 9589,86 eurot
Reaalajas ülevaate Alexi kauplemiskontost ja viimastest tehingutest leiab SIIT.