31. august 2018
Jaga lugu:

Aasta auto 2018 a la country-gourmet

Foto: TõSi Meedia

Kui ühte autosse kokku segada Eesti aasta auto 2018 tiitel, praktilisus ja maastikusuutlikkus, saame tulemuse, mis mõjub kui gurmeeroog eestlaste toidulaual: parimad palad meie kõigi lemmikkastmes. Just sellisena võiks iseloomustada uut Opel Insignia Country Tourerit.

Uus Opel Insignia suutis teha seda, mida vaid vähesed autod suudavad: tuua juba teist aastat järjest Opeli kollektsiooni Eesti aasta auto tiitlikarikas.

Aasta tagasi kuulus see teadupoolest Opel Astrale. Insignia on saanud kiita nii sõiduomaduste, mahutavuse, uute tehnoloogiate kui ka disaini poolest. Eeskätt on kõiki proovisõitjaid aga võlunud tema IntelliLux LED maatriksesituled, millega varustatud autoga sõitmine on meie põhjamaises sügistalves justkui uute prillide soetamine: nägin ju enne ka, aga pilt on kohe palju selgem!Tõepoolest, tema 32 LED-dioodi suudavad teha autoesise valgeks kuni 400 meetri ulatuses ja kui vastu tuleb teine sõiduk, siis ta justkui lõikab selle asukoha välja, jättes ülejäänud ümbruse endiselt valgustatuks. See on nähtus, mida peab lihtsalt ise proovima. Kes on seda kogenud, see mõistab.

Suur samm premium-auto suunas

Et säärased esituled olid alles hiljuti Mercedes-Benz S-klassi ja teiste luksusautode privileeg, on vaid üks tõestus, et Opel on oma Insigniaga astunud suure sammu premium-segmendile lähemale. Universaalkerega Sports Toureril baseeruv Country Tourer on 5004 mm pikk, ta edestab ka oma baasmudelit 18 mm-ga, rääkimata enamikust konkurentidest. Näiteks uus Volvo V90 on Insigniast lühem tervelt 68 mm ja pigem ongi Insignia Coutry Tourer oma pikkuselt juba otsapidi luksusautode mängumaal. See omakorda võimaldab pakkuda autos lahedat olemist nii sõitjatele kui ka pagasile, samuti on pandud suurt rõhku müraisolatsioonile ning materjalide valikule. Premium-klassile omaseid nähtuseid leiab selle auto juurest palju: Bose Premiumi helisüsteem, info kuvamine esiklaasile, intelligentne püsikiirusehoidja, rajajälgimise süsteem koos rooli korrektsiooniga, jalavibutuse peale avanev tagaluuk (koht, kus täpselt jalaga vehkida, kuvatakse maapinnale), 8-astmeline automaatkäigukast, mis suudab mistahes kiirusel edastada veojõudu võimalikult efektiivselt jne, jne. Kõike olemasolevat on siinkohal võimatu üles loetleda. 

Opel Insignia Country Tourer 2,0 DTH Start/Stop 8 ATMootor: 2,0 R4 turbodiisel, 1956 cm3Võimsus: 170 hjPöördemoment: 400/1750–2500 Nm/rpmTippkiirus: 218 km/hAeg 0–100 km/h: 9,4 sKeskmine kütusekulu: 6,0 l/100 kmKäigukast: 8 ATKaubaruumi maht: 560–1665 lMudeli hind alates: 30 930 €Opel Insignia Country Tourer hind alates: 24 500 € (1,5 Turbo bensiin 140 hj)Allikas: www.opel.ee

Intelligentne vedrustus ja nelikvedu

Paar nähtust, millel pikemalt peatuda, selle auto juures aga siiski on ning mõlemad nad on otsesemalt või kaudsemalt seotud sõiduga maastikul või metsavaheteel. Esiteks muidugi vedrustus. Kehvad teed eeldavad pehmemat kulgemist ning selleks on Country Toureril saadaval FlexRide’i intelligentne vedrustus. Saadaval on kolm erinevat asendit, mis vastavalt teeoludele kohandab lisaks vedrustusele ka rooli, gaasipedaali, automaatkäigukasti ja veojõukontrolli tööd. FlexRide andurid jälgivad pidevalt teepinda ja auto liikumist ning need seadistavad amortisaatoreid 500 korda sekundis. Standard-režiimis kohandub süsteem vastavalt teeoludele ja juhi sõidustiilile ise, Tour-asend muudab auto pehmemaks ja mugavamaks ning Sport vastupidi jäigemaks ja sportlikumaks. Igatahes on metsavahelisel teel Tour-asendis sõitmine tõeline lust ning tavamudelist 25 mm kõrgem kliirens muudab selle ka piisavalt muretuks ning turvaliseks. Kurvilisel teel Sport-asendis kiiremat sõitu tehes suudab auto aga kõiki maasturigeene suurepäraselt varjata. Teine huvitav nähtus on uus Twinsteri isekohanduv nelikvedu. See suudab jagada veojõudu mitte üksnes esi- ja tagasilla vahel (vajadusel kuni 100% sinna-tänna), vaid ka vasaku ja parema ratta vahel. Teisisõnu suudab ta suunata veojõu täpselt sellele rattale, millel on parajasti kõige parem haakumine. Sealjuures ei pidurda ta neid rattaid, millel haakumist ei ole, vaid suunab rohkem veojõudu neile, millel seda on. Ja kui maastikusõidule juba jutt läks, siis loomulikult käivad asja juurde ka n-ö kõikjal sõitjale omased plastist koopaservad, hõbedased kaitsmed esi- ja tagapampri alaservas jms. Ehk kõik, mis country-teemaga kaasneb, on selle auto puhul olemas. Enamgi veel!

Teine huvitav nähtus on uus Twinsteri isekohanduv nelikvedu. See suudab jagada veojõudu mitte üksnes esi- ja tagasilla vahel (vajadusel kuni 100% sinna-tänna), vaid ka vasaku ja parema ratta vahel. Teisisõnu suudab ta suunata veojõu täpselt sellele rattale, millel on parajasti kõige parem haakumine. Sealjuures ei pidurda ta neid rattaid, millel haakumist ei ole, vaid suunab rohkem veojõudu neile, millel seda on. Ja kui maastikusõidule juba jutt läks, siis loomulikult käivad asja juurde ka n-ö kõikjal sõitjale omased plastist koopaservad, hõbedased kaitsmed esi- ja tagapampri alaservas jms. Ehk kõik, mis country-teemaga kaasneb, on selle auto puhul olemas. Enamgi veel!

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt