• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 12.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tolliamet seostab suuri kütusefirmasid salakütusega

Oleme põhjalikult uurinud riiulifirmasid ja nende seost legaalsete kütusefirmadega, ütles tolliameti peadirektor Rein Talvik. Tema sõnul on kütuse salakaubavedu toimunud kahel viisil -- raudteed pidi on riiulifirmad üritanud kütust sisse tuua ja autotranspordiga üritati kütuse taasväljavedu Estonian Transoili tollilao kaudu.
Talvik tõi näiteks kolm EK väljastatud volikirja ASi Tehnoservis esindajale Andrei Maliavkole. Volikirjad olid Estonian Transoilis ladustatud EK kütuse väljavõtmiseks ja tolliprotseduuride teostamiseks, kusjuures igal kirjal on eri passiandmed.
Tolliameti andmetel on sellenimeline isik sisse kirjutatud Tallinnas Mustamäe teel, kuid ta pole seal kunagi elanud. «See on üks väike bukett volikirjadest, « väitis Talvik. Tema sõnul ei ole volikirjades näidatud isikuid või firmasid üldse olemas või ei tegele need kütusekaubandusega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

EK endise peadirektori, praeguse õliliidu tegevdirektor Henn Pärna sõnul ei ole mingit kohustust kauba ostja dokumente kontrollida.
Talvik avalikustas Eesti Kütuse kommertsdirektori ja ASide Amenom, Espigor ja Parevek esindaja allkirjaga lepingu lisa, mis sätestab kütuse eest maksmise. See kütus on tegelikult Eestisse toodud Eesti Kütuse rahaga ja lepingu lisas on kirjas, kuidas Eesti Kütus saab raha tagasi, väitis Talvik. Ükski riiulifirma pole saanud tegutseda ilma tugevate firmade toetuseta, lisas ta.
Mitmed kütuseärimehed ja riigiametnikud on varem tunnistanud, et kütuse vahendamiseks Venemaalt on peale raha vajalikud ka head sidemed naftatöötlemistehastes.
Eesti Kütuse peadirektor Toomas Saks oli pressikonverentsil dokumentide avalikustamisest nördinud. «Toll on kohtus jäänud kaotajaks ja otsustas nende firmade poole näpuga näidata,» kommenteeris kütusefirmasid kohtus esindav vandeadvokaat Martti Hääl.
Talviku sõnul on ka kütusefirma Favora väga tihedalt suhelnud ASiga Vegelar, mis kevadel kütust sisse tõi. «Meil seda Vegelari võimalik leida ei ole ja juhatuse esimeest Kalle Heina meie andmetel ei ole olemas,» kinnitas Talvik. Küll aga saadab Vegelar kirju Favorale, et lepingu kohaselt kantaks raha kas firma kassasse või Rootsi pangakontole, teatas Talvik.
Käesoleval hetkel on Tartus kinni peetud järjekordselt 26 vagunit bensiiniga A76, mis on adresseeritud firmale Adverton. Need vagunid on tilkunud terve eelmise nädala, mitte keegi kütuse vastu huvi tundnud pole, märkis Talvik.
Suuri kütusekoguseid enam korraga ei tooda, pigem proovitakse, kas läheb läbi, kommenteeris rahandusministeeriumi kantsler Enn Pant. Tema sõnul on tolliamet suutnud oluliselt piirata salakütuse sissevedu ja on tõenäoline, et riskivad need firmad, kes selle kaotuse üle elavad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 4 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele