• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 20.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas olete rahul kehtiva 500kroonise piirmääraga?

Maksuvaba piirmäär ei suurene, samas on raha rohkem vaja, et samapalju kilomeetreid läbi sõita. Vajalikud kilomeetrid ei jää sõitmata, ainult riigile tuleb maksta rohkem maksu ja see tähendab, et riigieelarvesse tuleb rohkem sisse. Sellepärast võib aru saada, miks rahandusministeeriumi ametnikud ei taha määra kuidagi tõsta.
Loomulikult võib selle asja üle palju vaielda, kuid praeguse hinnakasvu juures ei saa viitsadat krooni kuidagi normaalseks pidada. Meie tingimustes oleks mõistlik maksuvaba piirmäär tuhat krooni. See on summa, millest üldse rääkida tasub. Alla tuhande ei tule üldse välja, sest me ei saa iga maja kõrvale bürood panna, et ühtegi kilomeetrit ei peaks sõitma.
Kui üldse mingist keskmisest rääkida, siis seitsmekaheksasaja kroonini peaks selle piirmäära ikka viima. See oleks ettevõtjate jaoks lihtsalt õiglane.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Loomulikult ei saa rahul olla selle viiesaja krooniga, mis isikliku sõiduauto töösõitude maksuvabaks kompensatsiooniks ette nähakse. Elu näitab, et ainuüksi bensiin on pidevalt kallinenud, nii et see summa on juba ammu ajast ja arust.
Me pole küll sageli andnud töötajatele võimalust isiklikku autot töösõitudeks kasutada, aga ehitusfirmal, nagu me oleme, läheb seda vaja.
Normaalne oleks, et maksuvaba kompensatsioon algaks kusagil kahest tuhandest kroonist. See oleneb muidugi suuresti sõidu intensiivsusest, aga näiteks kui meie peakontor on Raplas, kuid objektid Tallinnas ja töödejuhatajad peavad kahe linna vahet sõitma, siis ka kaks tuhat pole eriti suur summa.
Praegu oleme probleemi lahendanud nii, et oleme ostnud firmale auto ja andnud selle töödejuhatajale kasutada, aga see on ju ka kallis ja väheotstarbekas variant.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele