• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas reisijateveol Tallinna--Helsingi liinil on tulevikku?

Turismifirma poole pealt võib öelda seda, kuigi meil pole konkreetseid arvestusi, et liiklus Tallinna ja Helsingi vahel lähiaastatel veel kindlasti suureneb tublisti.
Selleks on olemas mitmeid põhjuseid.
Ühtepidi on see seotud sellega, et soomlaste huvi siiapoole reisida järjest kasvab. Palju sõidab siia kruiisituriste.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Heaks eelduseks reisimisel on see, et meie inflatsioon ja hinnatase ei tõuseks kiiresti kõrgele, vaid püsiksid stabiilsetena. Hetkel jäävad meie hinnad ikkagi soomlaste hindadele alla ja see kahtlemata meelitab siiapoole sõitma.
Muidugi tundub, et ümber hakkab saama see aeg, kui tuldi siia ainult juustukera või muu toidukauba järele. On aru saadud, et Eestis on ka midagi muud peale odavate kaupade.
Nüüd tullakse juba kindlate soovidega. Nõudlus on kultuuriprogrammide ja ekskursioonide järele mööda Eestit, kus saaks midagi huvitavat näha ja kõrva taha panna.
See on nüüd Soome poolt siiapoole reisimise põhjuseks.
Siitpoolt sinnapoole on nii, et kui Eesti majandus ikka edasi areneb, siis hakkavad inimesed igal juhul rohkem Soome poole sõitma, sest neil on võimalik rohkem raha kulutada. Kuigi põhjanaabrite hinnatase on päris kõrge, mõjutab sinnareisimist kindlasti geograafiline lähedus.
Nii et kokkuvõttes võib siiski öelda, et tulevikus reisijatevedu Eesti ja Soome vahel tänu turismile veelgi suureneb ja seega peaks see ala säilitama veel pikaks ajaks oma atraktiivsuse.
Laevafirmadel on ainult vaja vaeva näha ja konkurentsis püsida, sest üle lahe sõitjaid tuleb siiski järjest ja järjest juurde.
Mina isiklikult arvan, et Tallinna--Helsingi liinil on alati perspektiivi. Tormiline kasv, mis siin vahepeal oli, jääb muidugi ära, aga liini tähtsus jääb meie jaoks püsima.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu räägivad kõik viisavabadusest, mis teatud mõttes reisiliiklusele hoogu juurde annab. Inimestel tekib odavam võimalus sõitmiseks, sest viisa peale pole vaja raha raisata. Muidugi ma ei usu, et viisavabadus oleks mingi pikaajaline mõjutegur, sest liinile on juba saabunud stabiilsuse aeg.
Konkurents on samuti tugev, mõnes kohas isegi liiga tugev. Konkurents on suunatud sellele, et nõrgemad tegijad peavad ära jääma.
Need nii-öelda kuldajad on tõesti möödas. Kiire kasum, mis tekkis tänu reisijate arvu kasvule, on jagatud. Edaspidi võib loota sellele, et reisijate arv kahe kalda vahel ei vähene, vaid siiski tasapisi suureneb. Selles võib suhteliselt kindel olla. Sellist suurt kasvu, nagu oli eelnevatel aastatel, enam ilmselt ei tule, turg on oma mahu saavutanud. Nüüd on küsimus ainult selles, et kes siis firmadest siia jäävad ja millise turuosaga. Põhimõtteliselt on võimalik Soome reederitega konkureerida. Meie edukuse pandiks on endiselt eesti meeskond, mis on mitu korda odavam kui soome oma.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele