Turismifirma poole pealt võib öelda seda, kuigi meil pole konkreetseid arvestusi, et liiklus Tallinna ja Helsingi vahel lähiaastatel veel kindlasti suureneb tublisti.
Selleks on olemas mitmeid põhjuseid.
Ühtepidi on see seotud sellega, et soomlaste huvi siiapoole reisida järjest kasvab. Palju sõidab siia kruiisituriste.
Heaks eelduseks reisimisel on see, et meie inflatsioon ja hinnatase ei tõuseks kiiresti kõrgele, vaid püsiksid stabiilsetena. Hetkel jäävad meie hinnad ikkagi soomlaste hindadele alla ja see kahtlemata meelitab siiapoole sõitma.
Muidugi tundub, et ümber hakkab saama see aeg, kui tuldi siia ainult juustukera või muu toidukauba järele. On aru saadud, et Eestis on ka midagi muud peale odavate kaupade.
Nüüd tullakse juba kindlate soovidega. Nõudlus on kultuuriprogrammide ja ekskursioonide järele mööda Eestit, kus saaks midagi huvitavat näha ja kõrva taha panna.
See on nüüd Soome poolt siiapoole reisimise põhjuseks.
Siitpoolt sinnapoole on nii, et kui Eesti majandus ikka edasi areneb, siis hakkavad inimesed igal juhul rohkem Soome poole sõitma, sest neil on võimalik rohkem raha kulutada. Kuigi põhjanaabrite hinnatase on päris kõrge, mõjutab sinnareisimist kindlasti geograafiline lähedus.
Nii et kokkuvõttes võib siiski öelda, et tulevikus reisijatevedu Eesti ja Soome vahel tänu turismile veelgi suureneb ja seega peaks see ala säilitama veel pikaks ajaks oma atraktiivsuse.
Laevafirmadel on ainult vaja vaeva näha ja konkurentsis püsida, sest üle lahe sõitjaid tuleb siiski järjest ja järjest juurde.
Mina isiklikult arvan, et Tallinna--Helsingi liinil on alati perspektiivi. Tormiline kasv, mis siin vahepeal oli, jääb muidugi ära, aga liini tähtsus jääb meie jaoks püsima.
Praegu räägivad kõik viisavabadusest, mis teatud mõttes reisiliiklusele hoogu juurde annab. Inimestel tekib odavam võimalus sõitmiseks, sest viisa peale pole vaja raha raisata. Muidugi ma ei usu, et viisavabadus oleks mingi pikaajaline mõjutegur, sest liinile on juba saabunud stabiilsuse aeg.
Konkurents on samuti tugev, mõnes kohas isegi liiga tugev. Konkurents on suunatud sellele, et nõrgemad tegijad peavad ära jääma.
Need nii-öelda kuldajad on tõesti möödas. Kiire kasum, mis tekkis tänu reisijate arvu kasvule, on jagatud. Edaspidi võib loota sellele, et reisijate arv kahe kalda vahel ei vähene, vaid siiski tasapisi suureneb. Selles võib suhteliselt kindel olla. Sellist suurt kasvu, nagu oli eelnevatel aastatel, enam ilmselt ei tule, turg on oma mahu saavutanud. Nüüd on küsimus ainult selles, et kes siis firmadest siia jäävad ja millise turuosaga. Põhimõtteliselt on võimalik Soome reederitega konkureerida. Meie edukuse pandiks on endiselt eesti meeskond, mis on mitu korda odavam kui soome oma.
Seotud lood
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
Kahjum parandati suuremaks
Hetkel kuum
Kahjum parandati suuremaks
Berkshire Hathaway kontol seisab rekordiline summa
Tagasi Äripäeva esilehele