• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.06.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konteineriterminaali rajaja on valmis miljoniteks

Ferry Terminaali ASi juht Sergei Artjomov ütles, et terminaali rajamine toimub ilmselt etappide kaupa, võimsuste kasvu kohaselt. Ta lisas, et kuna praegu pole Tallinna Sadama ja Ferry Terminaali vahel koostööprojekti detailid lõplikult paika pandud, pole selge, kes kui palju investeerima peab.
Artjomovi hinnangul tuleks Ferry Terminaalil esimese kolme aasta jooksul ehitusse investeerida 80--96 miljonit krooni. Ta lausus, et sadam peaks valmis ehitama hüdrotehnilised seadmed ja kai. Peale selle tuleks sadamal rajada vajalikud kommunikatsioonid ja vajadusel ka piirivalve- ja tollipunkt.
Artjomov ütles, et Ferry Terminaal on viimase kolme aastaga investeerinud terminaali projekti ligi 42 miljonit krooni. Investeeringud on osutunud võimalikuks tänu Eesti kommertspankade krediidivõimaluste paranemisele, sest firma ise sellist raha teenida ei suuda, sõnas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artjomovi sõnul rajab Ferry Terminaal konteineriterminaali jaoks vajalikud kaupade töötlemislaod ja ümberlaadimistehnika. Pärast konteineriterminaali lõplikku valmimist peaks terminaal olema võimeline läbi laskma 150 000 TIN-konteinerit aastas.
Ferry Terminaal tegutseb praegu Muuda sadama 13. ja 15. kai ehitusel. Ettevõte tegeleb ka autovedude ja kaupade ladustamisega, lisaks on firmal tolliterminaali õigused. Lähiajal hakatakse pakkuma tollimaakleriteenuseid, ütles Artjomov.
Tallinna Sadama finantsdirektori Sandor Liive sõnul vähendab sadama investeeringuid maismaal see, et Ferry Terminaalil on rajatava terminaali kõrval juba oma terminaal olemas. Küll võiks sadam tema sõnul rajada kaks uut kaid ja selle teenindamiseks vajaliku tehnoloogia.
ASi Eesti Merelaevandus erastamiskonkursi võitnud AS ESCO Holding on samuti teatanud, et firma on huvitatud konteineriterminaali rajamise projektist ja on nõus sinna investeerima vähemalt 200 miljonit krooni. ESCO Holdingu juhataja Olev Schults on kinnitanud, et nad on Ferry Terminaaliga eelläbirääkimisi pidanud.
Sandor Liive sõnul on ESCO Holdingu osalemine terminaali rajamise projektis mõeldav, sest sadamale on tähtis, et terminaal töötaks korralikult ja operaator investeeriks sinna piisavalt raha.
Jüri Laving Eesti teaduste akadeemia majandusinstituudist lausus, et konteineriterminaali rajamine on Eesti transiidile hädavajalik, sest maailma transiidis on viimasel ajal konteinerivedude osakaal kasvanud.
Laving lausus, et konteinerivedude osakaalu suurenemise üks põhjusi võib olla see, et nendes veetakse tarbekaupu, mille järele on nõudmine võrreldes toorainega kasvanud. Praegu on Tallinna Sadamal kaks konteineriterminaali, üks kesklinna ja teine Muuga sadamas, kuid nende maht pole suur.
Lavingu sõnul on konteinerivedude puhul määrava tähtsusega esiteks transiiditeekonna maksumus, veo kiirus ja võimalikult väike kaupade kadumise risk.
Tallinna Sadama laadimistööde kogumaht oli viie kuuga 6,58 miljonit tonni, mis on üle 700 000 tonni enam kui aasta tagasi samal perioodil. Transiit moodustas sellest 4,5 miljonit tonni ehk 68,8 protsenti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele