Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiiltelefoni klapp läheb katki
Katkist mobiiltelefoni klappi vahetatakse ainult raha eest, kurtis üks mu tuttav. Tal oli maailma väikseim taskutelefon Ericsson GF768. Uurimisel selgus, et tema käes oli purunenud juba teine mobiiltelefoni klapp.
Ericsson Eesti müügijuhi Andre Laine sõnul on peamiseks klappide purunemise põhjuseks hooletu ümberkäimine telefoniga.
Sama kinnitasid ka suuremate mobiiltelefonide edasimüüjate Telmari ja Esmofoni hooldustehnikud, toonitades, et selliseid juhuseid on ühes kuus üks-kaks. Klappi hind on ca 200--230 krooni. Mitte just väike väljaminek väikese asja eest.
Mida peab silmas pidama, et vältida klapi purunemist?
Eelkõige tuleks uue mobiiltelefoni ostmisel või vana vahetamisel uue vastu tutvuda tehnilise dokumentatsiooniga. See tagab teile vähemalt teadmise telefoni kasutamisest ja teie telefoni ja selle detailide garantiidest. Üldjuhul antakse mobiiltelefonidele üheaastane garantii. Garantii ei laiene tavaliselt akudele ja antennidele ning näiteks Ericsson GF768 ja GF788 puhul ka klappidele. Siiski ei ole tootjafirmad nii kategoorilised, et ei vahetaks neid detaile nendepoolse vea puhul. Samuti ei kehti garantii mehaaniliste vigastuste puhul, ei saa ju olla tootja vastutav telefoni mahapillamise tagajärjel tekkinud vigastuste eest.
Võrreldes teiste mobiiltelefonide tootjatega on meeldivaks üllatajaks Philips, kes pakkub oma telefonidele First Choisce'i garantiid. Näiteks, kui teie Philipsi mobiiltelefon on katki, siis vahetatakse see välja 24 tunni jooksul igalpool maailmas, kaasaarvatud Eestimaal.
Juhul kui mobiiltelefoniga on midagi juhtunud, siis soovitan ikkagi pöörduda autoriseeritud remondikeskusse või ametliku müüja poole. Mitteametlikud, n-ö hõlma alt müüjad garantiid üldjuhul ei anna. Iseremonditud telefon kaotab kõik garantiid.