Saksa autotööstuse sõltuvus välismaast kasvab. Kui mullu kasvas riigis sõiduautode müük ainult ühe protsendi ja ulatus 3,5 miljoni autoni, siis eksport suurenes 6% ja küündis 2,8 miljoni autoni. Eksporti läks kolmest Saksamaal ehitatud veoautost ja bussist kaks. Kokku valmis neid 345 000. Eriti suurenes (14%) Mercedese raskete veoautode tootmine.
Tänavu loodab Saksa autotööstuse liit (VDA) suurendada autode müüki Saksamaal 4% ja eksporti 3%. Sellega kasvab aastane sõiduautode toodang 5,22 miljonini, mis ühtlasi lööb 1992. a rekordi, kui autode nõudlus Ida-Saksamaal järsult kasvas.
Saksa autotööstus jätkab tootmise ülekandmist välismaale. Praegu valmistatakse kaheksast «Saksa» autost kolm välismaal. Saksa autofirmade 40 välistehases valmis mullu 3,12 miljonit autot. Saksamaal, kus palgad on väga kõrged, tehakse põhiliselt ära tehniliselt kvalifitseeritud töö, kuid autod pannakse kokku nendes riikides, kus tööjõud on odavam.
Sel aastal suurendavad autotootjad investeeringuid 10% ehk 140,8 miljardi Eesti krooni võrra, kolme aastaga on nad lisanud raha tootmisse 376 miljardit Eesti krooni. DI
Seotud lood
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.
Enimloetud
1
Portfelli tahtis osta Hans H. Luik
Hetkel kuum
Portfelli tahtis osta Hans H. Luik
Tagasi Äripäeva esilehele