Rannila Profiil rajab logistika ümberkorraldamiseks Kiievisse tootmise. See võimaldab lühendada tarneaega Ukraina klientidele ja vältida toodete kahjustamist transportimisel.
Transport Eestist Ukrainasse võtab aega kaks nädalat. Kui katusepanija Ukrainas ei taipa kõiki katuseplekke, vihmaveetorusid ja -renne Eestist tellida ühekorraga või soovib ta midagi töö käigus ümber vahetada, võib katusepanek venida mitme kuu pikkuseks.
Kohalik tootmisbaas võimaldab kliendi soove kiiremini täita. Ära jäävad ka transpordi käigus toodangule tekkivad pisivigastused, mis häirivad müügitööd.
Ukraina strateegia esime-ne etapp on luua seal jaotusvõrk, mida me praegu ka teeme. Järgmises etapis on kavas rajada tootmine.
Samas ei ole tootmise rajamine Ukrainasse mahtude kasvamise korral meile nii aktuaalne. Kuulume Akzo Nobeli kontserni, millel on tehased üle Euroopa ja meil on võimalik Ukrainasse tooteid võtta ka lähemalasuvatest Akzo Nobeli tehastest.
Esialgu oleme läinud seda teed, et meil on Ukrainas partnerid, kes on juriidiliselt meie toodangu maaletoojad. Meie müügimeeskond korraldab turu toe ja klienditeeninduse. Transpordi korraldamine on meie Ukraina partnerite õlul. Pole kuulnud, et neil oleks transpordiga suuri probleeme.
Vedu Ukrainasse on võr-reldes teiste regioonidega kallis. Kui ettevõtte mahud on suured, siis on kohapealne tootmine kindlasti efektiivne.
Ukrainasse sõidul on läbitavad transiitmaad Läti, Leedu, Valgevene. Kõigis neis muutub pidevalt maksustamine. Tulevad juurde ökoloogiamaksud, veterinaarmaksud, kindlustused. Valgevenes peab iga reisi eest maksma 155dollarilist transiidimaksu. Ukrainas on lisaks ökoloogimaksule ka sissesõidumaks, tervisekindlustuse maks ja kütuse sundostmise maks. Kui kõik kokku liita, maksab täiskoorma vedamine Kiievisse 26 000--28 000 krooni. See tuleb tellijal kinni maksta, kes omakorda peab selle lisama toote hinnale.
Kahtlemata on Ukraina kõrgema riskiastmega kui Soome. See ei tähenda aga, et sinna saadetavat veost ei saa kindlustada.
Leks Kindlustusel kuulub Ukraina SRÜ riikide Euroopa osa kategooriasse. Seal on kindlustus kallim kui Balti riikides või Skandinaavia regioonis, sest juhtumi saabumise tõenäosus on suurem. Ukrainas tundub suurem olevat varguse ja röövimise risk.
Samas liiklusõnnetusse sattumise risk ei ole seal oluliselt suurem kui teistes piirkondades. Ka kauba purunemise risk ei ole ilmselt suurem. See ei sõltu otseselt piirkonnast. Purunemine on tavaliselt mingi riski tagajärg (näiteks liiklusõnnetus) või tingitud laadimis- ja pakendivigadest.
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Enimloetud
1
Ka Villig avas oma padeliäri
3
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
5
Investor ootaks madalamat hinda
Viimased uudised
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Ka Villig avas oma padeliäri
Investor ootaks madalamat hinda
Tagasi Äripäeva esilehele