Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transpordirisk sunnib laiendama tootmist

    Rannila Profiil rajab logistika ümberkorraldamiseks Kiievisse tootmise. See võimaldab lühendada tarneaega Ukraina klientidele ja vältida toodete kahjustamist transportimisel.
    Transport Eestist Ukrainasse võtab aega kaks nädalat. Kui katusepanija Ukrainas ei taipa kõiki katuseplekke, vihmaveetorusid ja -renne Eestist tellida ühekorraga või soovib ta midagi töö käigus ümber vahetada, võib katusepanek venida mitme kuu pikkuseks.
    Kohalik tootmisbaas võimaldab kliendi soove kiiremini täita. Ära jäävad ka transpordi käigus toodangule tekkivad pisivigastused, mis häirivad müügitööd.
    Ukraina strateegia esime-ne etapp on luua seal jaotusvõrk, mida me praegu ka teeme. Järgmises etapis on kavas rajada tootmine.
    Samas ei ole tootmise rajamine Ukrainasse mahtude kasvamise korral meile nii aktuaalne. Kuulume Akzo Nobeli kontserni, millel on tehased üle Euroopa ja meil on võimalik Ukrainasse tooteid võtta ka lähemalasuvatest Akzo Nobeli tehastest.
    Esialgu oleme läinud seda teed, et meil on Ukrainas partnerid, kes on juriidiliselt meie toodangu maaletoojad. Meie müügimeeskond korraldab turu toe ja klienditeeninduse. Transpordi korraldamine on meie Ukraina partnerite õlul. Pole kuulnud, et neil oleks transpordiga suuri probleeme.
    Vedu Ukrainasse on võr-reldes teiste regioonidega kallis. Kui ettevõtte mahud on suured, siis on kohapealne tootmine kindlasti efektiivne.
    Ukrainasse sõidul on läbitavad transiitmaad Läti, Leedu, Valgevene. Kõigis neis muutub pidevalt maksustamine. Tulevad juurde ökoloogiamaksud, veterinaarmaksud, kindlustused. Valgevenes peab iga reisi eest maksma 155dollarilist transiidimaksu. Ukrainas on lisaks ökoloogimaksule ka sissesõidumaks, tervisekindlustuse maks ja kütuse sundostmise maks. Kui kõik kokku liita, maksab täiskoorma vedamine Kiievisse 26 000--28 000 krooni. See tuleb tellijal kinni maksta, kes omakorda peab selle lisama toote hinnale.
    Kahtlemata on Ukraina kõrgema riskiastmega kui Soome. See ei tähenda aga, et sinna saadetavat veost ei saa kindlustada.
    Leks Kindlustusel kuulub Ukraina SRÜ riikide Euroopa osa kategooriasse. Seal on kindlustus kallim kui Balti riikides või Skandinaavia regioonis, sest juhtumi saabumise tõenäosus on suurem. Ukrainas tundub suurem olevat varguse ja röövimise risk.
    Samas liiklusõnnetusse sattumise risk ei ole seal oluliselt suurem kui teistes piirkondades. Ka kauba purunemise risk ei ole ilmselt suurem. See ei sõltu otseselt piirkonnast. Purunemine on tavaliselt mingi riski tagajärg (näiteks liiklusõnnetus) või tingitud laadimis- ja pakendivigadest.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.