Mõni kuu tagasi kurtis Opelitega kaupleva ASi Ascar tegevdirektor Tõnis Plaan, et see automark jääb kevadisel autonäitusel Tallinnas esindamata. Adam Opel AG uut müügihitti Astra demonstreeriti juba septembris Frankfurdi messil, kuid Tallinna ei tahtnud tehas uue mudelipõlvkonna esindajat saata.
Opeli igipõline rivaal Lääne-Euroopas, Volkswagen võis sellise otsuse üle vaid rõõmustada, sest nende uue rahvaauto Golfi eksponeerimise osas polnud küsitavusi.
Need, kellel õnnestub nädalavahetusel Eesti ühele suuremale publikumagnetile Motorexile pääseda, näevad siiski mõlemat uut mudelit ja saavad ise otsustada, kas parem on Opel Astra või VW Golf. Viimasel hetkel teatasid Opeli juhid ka oma uute autode Eestisse saatmisest.
Opeli ja Volkswageni näituseboksid asuvad kõrvuti. Lähedal on ka Fordi väljapanek, kes soovib anda lähiajal tootmisse Tallinnas eksponeeritava Escordi kõrval ka Ford Focuse.
«Olen end paljude tuttavate ees lolliks teinud,» räägib Tõnis Plaan. «Üks päev rääkisin üht, teine päev teist. Algul ei tahtnud Opel osaleda, kui nad nõusse saime, ei tahtnud Baltmotors seda.»
Kolm uut Opel Astrat olid kuu alguses väljas Vilniuses, on sellel nädalal Tallinnas ning kahe nädala pärast toimuval Riia autonäitusel.
Volkswageni uut Golfi esitleti esmakordselt Eestis üleeile. Golf on ASi Saksa Auto hinnakirjas ja tema hind algab 169 900 kroonist. Kalleima, 1,6-liitrise bensiinimootoriga Golf Highline'i baashind küünib aga 230 000 kroonini.
Võrreldes eelmise Golfi mudeliga on uue auto sisemus tunduvalt soliidsem, sarnanedes Volkswagen Passatiga. Väljast uus Golf aga eelkäijast oluliselt ei erine.
Opel Astra jõuab Tõnis Plaani hinnangul müüki alles suvel. Uustulnuka hinnast ei oska ta midagi arvata, märkides samas tunnustavalt, et boksinaabritel Saksa Autost on õnnestunud sama klassi Volkswagenile tõeliselt hea hind välja kaubelda.
«Üritame Golfi hinna järgi joonduda, eks ta paneb ka meile pressi peale,» ütleb Ascari tegevdirektor.
Ta lisab, et loodetavasti õnnestub Volkswagenil ja Audil ühiselt seni Honda Civicut või Toyota Corollat eelistanud kliente endale tõmmata.
Opeli ja Volkswageni konkurentsi klientide pärast esialgu veel kõrvalt jälgiv Ford püüab publikuhuvi äratada Pumaga, mis on väljakutse näitusehallis seisvale väikseimale Opelile, Tigrale. Oy Ford Ab tegevdirektor Kaj Dahlman lubab, et sügisel esitatakse väljakutse ka Golfile ja Astrale, selleks ajaks valmib Ford Focus.
Seotud lood
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.
Viimased uudised
Mandri-Euroopa elektrivõrgu sagedusega liitumine võib tuua hinnatõusu
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele