Politsei ei kontrolli teedel kütuse kasutamist sõidukites ega hakka lähiajal kontrollima, kuigi kütuse erimärgistamise seadus seda nõuab, ütles politseiameti peadirektori asetäitja Ralf Palo üleeile riigikogu rahanduskomisjoni istungil.
Politseinikud ei saa seadusest tulenevat kohustust täita, sest valitsus pole määranud kütuse kontrollimise korda ega eraldanud kontrollimiseks raha ja tehnilisi vahendeid. «Ma ei ole veel näinud pumpa, millega kütuseproovi uue automudeli paagist kätte saab,» lisas Palo.
Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna spetsialist Sven Kirsipuu ütles, et ministeerium on kütuse kontrollimise määruse riigikantseleile juba edastanud. Kontrollimise rahastamisega pole aga rahandusministeerium tegelenud.
Riigikogu võttis eelmisel aastal vastu kütuse erimärgistamise seaduse, mis lubab diislikütusega sama koostisega, kuid ligi kümme korda madalama aktsiisiga maksustatud kerget kütteõli kasutada vaid ahjude ja traktorite kütusena.
Seaduse kohaselt tuleb ahjukütus tollilaos värvida ja politsei peab teedel kontrollima, et maksusoodustusega kütust ei kasutataks reisijate ja kauba veoks mõeldud sõidukites.
Rahanduskomisjoni esimees Olev Raju ütles, et kui valitsus ei suuda kontrolli tagada, tuleb ahjukütuse aktsiis tõsta diislikütusega samale tasemele. Ahjukütuse ehk kerge kütteõli aktsiisimaks on praegu 0,24 krooni kilolt, diislikütusel 1,61 krooni.
Seotud lood
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.
Hetkel kuum
Euribor langeb järgmise aasta lõpuks 2%-le
Tagasi Äripäeva esilehele