Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubamajas ruumi rohkem
Minu ootused Tallinna kaubamaja uue sisekujunduse suhtes olid positiivsed ja esmamulje vastas neile ootustele.
Algselt ehk ehmatamapanev akende puudumine on aga põhjendatud kauba eksponeerimise paremate võimalustega. Väljakule saab pilku heita maja välisküljel sõitvast liftist. Negatiivsena torkas silma korralike maja ja korruste juhtide puudumine, kuid ilmselt on see alguse asi. Lagi on hästi lahendatud, askeetlik ja lakooniline. See on tehtud efektselt ja odavalt, kuid kaubamajale sobivalt.
Positiivsena on igal korrusel oma üldkoloriit. Vahest esimese korruse hele ja valge kujundus mõjub Eesti kontekstis harjumatuna.
8 punkti
Põhjanaabrid peavad nüüd küll häbenema, vähemalt nende kaubamajade Tallinna osakonnad. Tallinna kaubamaja on teinud suure sammu ettepoole. Eks näis, millega teised vastavad, sest kaubamaja uus sisekujundus nõuab vastust.
A-korpusest sissetulek jätab ilusa ja äärmiselt korrektse mulje. Samas andnuks kaubamaja korruste juhti palju paremini kujundada ja silmatorkavamaks muuta. Arvan, et praegune lahendus on ajutine. Remondis ja sisekujunduses kasutatud ehitus- ja sisustusmaterjalid mind ei häirinud. Kliendina jään kaubamajaga rahule, sest ruumi on rohkem ja kaupu seega kergem valida. Loodan, et kasvav käive aitab neil investeeringuid tagasi teenida.
8 punkti
Kaubamaja A-korpus on varasemast avaram. Riiulite vahel on mugav liikuda, samas jääb mulje, et uute kaubagruppide lisandumine on toimunud teiste kaupade sortimendi arvel.
Erinevate korruste värvitoonid on suunatud selgelt vastava kauba peamisele sihtgrupile. Nii kutsub roosa-manna toonides esimene korrus naisi parfüüme ostma ning neljanda korruse vaba aja kaupade osakond on sisustatud julge ja noorusliku sinisega. Miks ka mitte!
Laed ei jäta just eksklusiivset muljet, kuid see ei häiri. Kahjuks on vaheseintega suletud kõigi korruste aknad, mis kergendab küll kaubariiulite paigutust, kuid jätab ilma vaatest linna ühele tuiksoonele, Viru väljakule.
Esimene korrus jätab mulje, nagu oleks tegemist mõne lääne kaubamajaga.
Enamikul korrustel on pastelsed toonid, mis jätavad kokkuvõttes rahuliku üldmulje. Teistest enam meeldib mulle 3. korrus, seal on silmale kõige rohkem vaatamist. Uues kaubamajas on õhku rohkem, üks korrus on juures, osa kaupu viidi välja. Kliendile on avarus mugav.
Maja uksed vahetati välja, kuid tipptundidel on läbilaskevõime nigel. Suuri «ämbreid» või maitsetusi ei ole. Samas ei jäänud midagi eripärast meelde. Tehtud on korralik remont, kuid Tallinna kaubamaja on äravahetamiseni sarnane paljude teiste kaubamajadega. Ootasin mõnda meeldejäävat ja mällusööbivat elementi.
7 punkti