Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti vedajalt võetakse TIR

    Septembriga lõpeb ka rahvusvahelise maanteetranspordi liidu (IRU) antud armuaeg Eesti vedajatele seadmaks korda oma TIR-märkmike finantsgarantiid.
    Eesti eksportöörid-importöörid on võib-olla lähiajal sunnitud loobuma Eesti vedajate kasutamisest, sest veofirmad ei suuda leida TIR-märkmike kasutamiseks vajalikke garantiisid.
    Kindlustusseltsid pole huvitatud tolliriskide garanteerimisest. Aasta alguses loobus vedaja vastutuse kindlustamisest Salva Kindlustus. Üks põhjus oli selgusetus, kuidas toimub TIRi pretensioonide lahendamine. Salva Kindlustuse transpordikindlustuse osakonna juhataja Renee Mahla väitel garanteeritakse TIRi riske kolme sambaga -- TIR-märkmike müügist moodustatud IRU fond, ERAA juurde moodustatud fond ja kindlustusfirmade garantiikiri, mille järgi peab garantii väljastanud kindlustusselts pretensiooni korral ERAA-le vastuvaidlematult ja kohe raha maksma. «Ebaselgeks jääb, millal kasutatakse IRU fondi, millal ERAA fondi ja millal rakendub garantiikiri. Äkki küsib ERAA kohe raha garntii väljaandja käest. Äkki ei küsi mõne kindlustusseltsi käest üldse,» ei saa Mahl aru.
    ERAA peasekretäri Toivo Kuldkepi arvates ei julge kindlustusseltsid võtta enda peale suurte tolliriskide kindlustamist. Ühe TIR-dokumendi kohta on garantii 50 000 dollarit. Vedaja vastutuse kindlustamine on kindlustusturule laiali jaotunud. Kindlustusseltsidel eraldi on seda liiki kindlustust vähe, mistõttu ei kata saadud preemiad tekkida võivat kahjujuhtumit.
    Salva eeskuju järgivad teised kindlustusfirmad. Kuldkepp kardab, et vedajatele TIR-garantiide andmise lõpetab ka ASA. Küllap saab senisel ühel suuremal transpordikindlustajal Ingeselgi mõõt täis, kui vedajad hakkavad lähiajal kindlustusseltsidelt välja nõudma 6 miljonit krooni, mis on tekkinud Venemaa pretensioonidest.
    Tegelikult puudub veel ka ERAA juures TIRi tagatisfond. Vedajad ei jõua põhimõttelise kokkuleppeni luua fond ERAA omakapitali põhjal. Ei taheta leppida mõttega, et kui minul läheb kõik hästi, siis miks peab minu ERAAsse makstud rahaga lunastama teiste patte.
    Kuldkepp ei näe ohtu, et Eesti vedajad kaotavad õiguse TIR-märkmikule. Enamikus kehtivad kuni aasta lõpuni kindlustusseltside poolt seni väljastatud garantiikirjad. Mõned vedajad on suutnud garantiikirja välja kaubelda pankadelt ning mõned on pantinud kinnisvara.
    Paraku pole aasta lõpp, mil lõpevad kindlustuseltside garantiid, enam mägede taga. Pankadelgi on raske ja kulutusi kaalutakse hoolikalt. Tõenäoliselt ei kiputa sarnaselt kindlustusseltsidega garanteerima vedajate riske. Pantimiseks sobivat kinnisvara pole kõigil vedajatel samuti. TIRi kasutamise õiguse nimel on vedajatel oluline jõuda kiiresti kokkuleppele tagatisfondi loomises.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.