Aili Kukumägi • 25. juuli 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Võrkturustaja teenib üle 20 000 kr kuus

Võrkturundus levib omamoodi usuliikumisena.

Võrkturustusega tegelev inimene peab ise olema pakutava toote või teenuse tarbija ning soovitama seda teistelegi. Mida rohkem inimesi oma võrku saadakse, seda suurem tulu kasvab.

Ametlikult tegutsevad võrkturustajad on registreeritud füüsilisest isikust ettevõtjana. Kuigi neid on tuhandeid, tegutseb neist aktiivselt ligi 20%. In Bro & Partners juhatuse esimees Alvar Virkus ütleb, et Eestis on praegu 3000--4000 aktiivset võrkturustajat.

Innukate edasimüüjate sissetulek ühes kuus on rohkem kui 20 000 krooni, on olnud ka üle 100 000 krooni. Kes aga eriti ei pühendu, peab piirduma vaid mõne tuhande krooniga.

Võrkturustajad organiseerivad omavahelisi kokkutulekuid, levitavad infolehti, milles valdavalt eksponeeritakse õnnelikke inimesi ja kirjutatakse, millise ärevusega uusi kogemusi omandatakse.

Kitsaskohaks võib tuua võrkturustuse halva imago, arvatakse, et võrkturustus tähendab kilekotiga ühe ukse tagant teise taha jooksmist. Palju on olnud Eestis firmasid, kes on lubanud üht, aga teinud teist.

Otsemüük tootjalt tarbijale on Oriflame'i jaoks konkurentsieelise ärakasutamine. Usun, et jaemüügi puhul oleks meie tuntus ning käive tunduvalt väiksem. Vältides arvukaid vahendajaid, reklaami- ja transpordikulutusi, saab pakkuda kaupa jaehinnast tunduvalt soodsamalt.

Kindlasti on otsemüük kliendile mugav ja teenindus on tunduvalt professionaalsem kui jaekaupluses. Edasimüüjal on aga teenimisvõimalus, mis on omakorda motivatsiooniks paremini oma kaupa müüa. Oriflame'il on kuni 40 inimest, kes teenivad kuus üle 13 000 krooni, aktiivsemate edasimüüjate sissetulek ületab 20 000 krooni piiri. Eri boonuste ja allahindlustena teenisid võrkturustajad mullu kasumit kokku 5,6 mln krooni.

Võrkturustusega tegelen kolmandat aastat. Mulle oli see täielik elustiili muutus, sain vabaks inimeseks, kes teeb tööd, millal tahab.

Minu keskmine sissetulek kuus on 20 000 krooni, kusjuures see ei tule mitte müügist, vaid boonuste pealt. Selle ameti juures ei ole kartust, et töökoht võiks kaduda. Plussiks seegi, et töökaaslasi saab ise valida.

Ainus nõrk koht on see, et kõik inimesed ei ole ettevõtja vaimuga, mistõttu kõik ei saa ka selle ametiga hakkama.

Rabenta müüb eksklusiivkosmeetikat, näiteks Elisabeth Arden ja Gucci, mille pakkumine peab vastama emafirma nõuetele, mida ei saaks võrkturustuse puhul täita.

Toodete väljapanekul kauplustes on oma reeglid. Kõikide kosmeetikatoodete juures peavad olema testrid, et ostja saaks ise proovida. Kõike seda ju kaasas ei kannaks.

Eksklusiivkosmeetika on märgatavamalt kallim kui näiteks Oriflame'i oma: odavama huulepulga puhul võib ju riskida seda proovimata osta.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt