Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksojuhid jalameesteks

    Sellest kuust kehtiva eeskirja kohaselt ei pikendata taksoluba neil juhtidel, kellel eelneva aasta jooksul on kirjas kaks liiklusrikkumist, rikkumisi hakatakse lugema 5. juulist. Tallinna transpordiameti taksonduse peaspetsialist Toomas Rehepapp nentis, et uute eeskirjade täpsel järgmisel võivad sõiduloast ilma jääda pea pooled pealinna 1700 taksojuhist, kui nad oma sõidustiili ei muuda.
    Nüüd peavad iga poole aasta tagant transpordiametis eksami andma ka staazhikad taksojuhid.
    «Kas ma tõesti jään iga poole aastaga lollimaks ja unustan tänavad ära,» imestab Linnatakso juht Andres. Tema eksam läks lühidalt. Küsiti paari väikese tänava asukohta, enne veenduti, et viimase aasta jooksul pole sooritatud kahte või enamat liiklusrikkumist. Kolm-neli minutit küsitlemist ja 400 krooni lõivu linnakassasse andsid Andresele loa järgmised kuus kuud inimesi sõidutada. Siis kordub kõik samamoodi. Varasema ühe ametniku asemel istub laua taga neljaliikmeline komisjon.
    Erataksojuht Jaan Välbe ütleb, et kuigi loa pikendamisel ei peaks tal liiklusrikkumiste ja tänavate tundmisega probleeme olema, plaanib ta varsti teisele tööle minna. Paremad peatused on suurtele firmadele antud, kesklinnas saavad väiksemate firmade ja erataksod seista ainult draamateatri ja kino Kosmose juures.
    1988. aastal taksosõitmist alustanud Välbe sõnul oli erataksojuht siis tehtud mees ja võis kõrtsi ukse jalaga lahti lüüa, nüüd jätkub leiba vaid suuremate firmade taksojuhtidele.
    Kosmose peatuses sõitjaid ootav taksojuht Andrei ütleb vene keeles, et riigikeele oskuse tunnistus on tal olemas. Temaga sõites ei tekkinud õigesse kohta jõudmises kahtlust, kuid eksamikomisjon nõuab loa pikendamisel riigikeele tegelikku algtasemel valdamist.
    «Minul on aasta jooksul kirjas üks liiklusrikkumine, aga nendel võib tõesti juhtuda, kes päevad läbi sõidavad. Pole minu asi öelda, kas see eeskiri on realistlik, mina olen väike ametnik,» ütleb Toomas Rehepapp. Varem jäeti inimeste sõidutamise loast ilma vaid need taksojuhid, kes olid joobes roolis olnud või avarii põhjustanud.
    Tallinna 1700 taksojuhi peale on üle 1400 auto. Enamiku uutest autodest on liisinud taksojuhid ise, vaid paar suuremat firmat, näiteks Tulika Takso, on oma autod ise soetanud. Liisitud taksodel sõidab sageli kaks meest, et kõrge liisingmakse end ära tasuks. Enamik taksojuhte töötab füüsilisest isikust ettevõtjana. Taksojuhid tasuvad firmadele dispet?erteenuse ja kaubamärgi kasutamise õiguse eest, firmad aga sõlmivad taksopeatuste kasutamise lepinguid.
    Uut väiksema keskklassi autot liisiva taksojuhi kuu kulud liisingule, kindlustusele, bensiinile, varuosadele ja firmatasule on 10 000 krooni ringis. «Õigest» kohast kliente saavad taksojuhid aga elu üle ei kurda. «Purjus soomlaselt kroonides arve eest sama summa markade saamine ei ole probleem, kui aga õnnestub «majale» klient viia, teenib sellega 500 krooni,» märgib anonüümseks jääda soovinud taksojuht.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Hollandi firma plaanib Pärnusse miljarditehast Riisalo: kui saame neid kuidagi aidata, siis teeme seda
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.