Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus eeskiri nõuab lisakulutusi

    Veoautomüüjad loodavad, et järgmisel aastal juhi tööaja kohta kehtima hakkavad rangemad nõuded kasvatavad uute veokite läbimüüki.
    Uuest aastast jõustub mootorsõidukijuhi sõidu- ja puhkeaja korralduse eeskiri, mis nõuab autovedajalt sõidumeeriku olemasolu. »Üle kümne aasta vanusele masinale pole erilist mõtet paigutada näiteks 12 000 krooni maksvat sõidumeerikut, kui masina enda hind jääb alla saja tuhande krooni,» nendib Mercedese tarbesõidukite müügijuht Mart Ruus. Tema arvates on targem juba uus auto osta.
    ASi Assotrans juhatuse esimees Hannes Künnapuu ütleb, et neid muudatused otseselt ei puuduta, sest nemad täidavad kõik nõuded juba praegu. Künnapuu sõnul võib probleeme tekkida väikestel toiduainete vedajatel, kelle tegevusraadius ületab 50 kilomeetrit. Nemad kasutavad põhiliselt vanu Venemaa päritolu masinaid, mille väärtus on väga väike. Künnapuu arvates pole siiski mõtet karmimate nõuete jõustumist edasi lükata, sest vanemad autod amortiseeruvad kiiresti ning varsti võib meerik maksta juba rohkem kui auto ise.
    OÜ Trakmain juhataja Kalle Muru ütleb, et neile toob uus eeskiri kaasa täiendavaid väljaminekuid. «Vara öelda, kas see kujutab endast olulist lööki. Loodan, et mitte,» lausub Muru.
    Kõiki autosid ei kavatse Trakmain järgmiseks aastaks käiku jätta, kuid töösse jäävast autopargist on umbes kolmandikul praegu sõidumeerik puudu. Sõidumeerik on vaja paigaldada kuskil kuuele autole. Arvestades uute sõidumeerikute hindu, on Trakmaini kulutuse suurus ligikaudu 72 000 krooni.
    Väiksema kui 50kilomeetrise tegevusraadiusega vedajatelt sõidumeerikut ei nõuta. Muretseda ei tasu ka väga vanade autode omanikel -- enne 1985. aastat valmistatud autodele uued nõuded ei laiene.
    - Sõidumeerik on seade, mis näitab sõiduki kiirust, läbitud vahemaad ja kellaaega ning registreerib sõiduki kiiruse ajahetkel, läbitud vahemaa ja autojuhi juhtimisaja. Lisaks saab sellega lüliti abil eraldi registreerida autojuhi kõigi muude tööülesannete täitmisele kulutatud aja ja puhkeaja.
    Juhi töö- ja puhkeaeg registreeritakse meerikusse asetatavale paberist diagrammkettale. Sõltuvalt meeriku tüübist võib kettale märkida ühe ööpäeva või terve nädala jooksul toimunud tegevuse.
    Enne ketta kohaleasetamist tuleb sellele kirjutada juhi nimi, kuupäev, kasutuselevõtu koht, sõiduki registreerimisnumber ja läbisõidumõõdiku lugem. Kasutatud ketta väljavõtmisel märgitakse sellele läbisõidumõõdiku lugem, kasutamise lõpetamise kuupäev ja koht.
    Ettevõttes tuleb säilitada sõidumeeriku lehed vähemalt 12 kuud.
    Mootorsõidukijuhi töö- ja puhkeaja nõuete rikkumise eest näeb seadus ette kümne kuni saja päevapalga suurust trahvi (alates jaanuarist 520--5200 kr). Sõiduki omanikku karistatakse sama rikkumise eest kuni 70 päevapalga suuruse trahviga (3640 kr).
    Autor: Riivo Riismaa
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suurbritannia jagas kümneid litsentse fossiilsete kütuste puurimiseks
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050. aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050. aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elcogen ehitab Tallinna külje alla uue tehase
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.