Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mazheikiai ümber toimuva mõistmiseks

    Paljud Leedu liidrid, nende seas ekspresident Algirdas Brazauskas, ekspeaminister Kazimiera Prunskene, Teaduste Akadeemia president Benediktas Juodka jt on avalikus kirjas avaldanud arvamust, et Mazheikiai aktsiate kontrollpaki müümine Williamsile ebanormaalselt madala hinna eest, riigi kätte ainult 18% aktsiate jätmine ning riigile 650 miljoni dollari suuruse garantiikohustuse võtmine kahjustab tõsiselt Leedu mainet ja huve.
    Mazheikiai Nafta koosneb töötlemistehasest, mille ümbertöötlemise aastavõimsus on 15 mln tonni toornaftat, torujuhtmefirmast Naftoteksis ja Butinge naftaterminalist, mille läbilaskevõime on 8 mln tonni aastas. Et läbi Butinge on võimalik naftat ja naftasaadusi eksportida ja lähitulevikus ka importida, siis loob see head eeldused teenimiseks ja kompleksi majandamiseks.
    Williams International kuulub Petroleum Arguse reitingu järgi USA firmade seas 630. kohale. Williamsi põhitegevuseks on gaasitorustike ehitamine ning tal on naftatöötlemistehased Tennessees ja Alaskal. Seega ei ole ta eriti suur ega tuntud firma. Ajakirja Euroopa Kütuseuudised väitel on Leedu valitsus huvitatud Williamsiga koostööst just seetõttu, et firma ei ole seotud ida naftaoligarhiaga ja lääne õlikontsernidega.
    Selline firma saab siis endale 33% Mazheikiu Nafta aktsiatest ja hallata 18% Leedu riigile kuuluvatest aktsiatest, mille hulk võib väidetavalt olla ka 25%, 10% aktsiatest lastakse Vilniuse börsile ja ülejäänu jaguneb Euroopa finantskorporatsiooni, Euroopa arengupanga (EBRD) ja toornafta tarnija vahel, kelleks on arvatavasti kas Vene Lukoil või Jukos.
    33% Mazheikiai Nafta aktsiate saamisest huvitatud Lukoili president Vagit Alekperov on põhjendanud Mazheikiaile naftatarnete vähendamist sellega, et Williams saaks Venemaalt Mazheikiaile mineva odava nafta edasimüümise või töötlemise eest kerget tulu, millega Lukoil ei kavatse leppida. Lukoili asepresident Leonid Fedun on jälle väitnud, et kogu küsimus on üksnes nafta hinnas. Kuna Lätis ja Poolas saab nafta eest paremat hinda kui Leedus, siis on selge, miks Leetu on naftatarneid vähendatud. Leedu on otsinud Vene naftale alternatiivi Kasahstanis ja Iraanis, kuid seni tulemusteta.
    Vene firmade vahel puudub üksmeel Leedu suhtes. Nii on Jukos, keda huvitab põhiliselt naftatransiit ja Butinge naftaterminal, nõus tegema Williamsiga koostööd ja rahulduks ka 10% Mazheikiai Nafta aktsiatega. Praegu peab Jukos läbirääkimisi, et vedada aastal 2000 Butinge terminali kaudu 2,5 miljonit tonni toornaftat. Teokssaamise korral murraks see Lukoili monopoli regioonis.
    Alates oktoobrist seisab tehas aga juba neljandat korda toornafta puuduse tõttu.
    Autor: Kaljo Aamer
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.