Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sadama uus juht paneb rõhu müügile

    Tallinna Sadamal läheb hästi: käive kasvab ja kasum tuleb selgi aastal soliidne. Kas on veel üldse kuhugi edasi minna?
    Muugal näiteks on pool sadamat veel välja arendamata. Kindlasti saab palju ära teha koostöös operaatoritega, et Tallinna Sadamat kui logistilist keskkonda maailmas paremini müüa. Aktiivset müügitööd nagu ka konkreetset arengukava 10 või 15 aasta peale pole seni olnud. Uute kaubavoogude otsimine oli täielikult operaatoritele jäetud, kuid ka sadam on kaubavoogude suurendamisest huvitatud.
    Mida olete selles ametis oldud nelja kuuga ära suutnud teha?
    Usun, et ettevõte on pisut efektiivsemalt tööle hakanud. Kulunumbrid on eelmise aastaga võrreldes vähenenud. Teatud toimingutest, nagu näiteks turvamine, oleme loobunud.
    Kuidas on muutunud sadamatasud ja kas need on kõigi jaoks võrdsed?
    Sadamatasud pole pikka aega kasvanud. Kui arvestada inflatsiooni, siis on need pigem vähenenud. Tariifide analüüsimine praegu käib.
    Operaatorile peab iga järgnev kaubatonn odavam tulema. Pakterminali madalam keskmine tonnihind tuleb näiteks just sellest, et kogused on teistega võrreldes palju suuremad. Põhiosa tuludest, umbes poole, saab sadam hoopis laevadelt sildumis- ja kaimaksudena, mida arvestatakse tonnaazhi pealt. Suur osa tuleb ka reisijamaksust, renditasud ja muud teenused annavad väiksema osa.
    Kas meeskond on oma käe järgi juba kujundatud?
    Muutsime natuke organisatsiooni struktuuri, tugevdades arenduse ja turunduse poolt. Sellega seoses kutsusime Ühispangast tööle Erik Sakkovi ja novembris tuleb veel Tõnis Segerkranz arendusküsimustega tegelema.
    Liiguvad jutud, et teie eelmisel töökohal Ühispangal on suur mõju Tallinna Sadamale.
    Kui keegi oskaks öelda, milles see väljendub. Sadam on end kogu aeg kahe panga vahel jaganud vastavalt pankade turuosale ja arveldamine toimub traditsiooniliselt läbi Hansapanga. Laenu Eesti pankadest me küsinud ei ole ja tõenäoliselt ei küsi ka. On vaid üks eriti soodsatel tingimustel Lääne-Euroopast võetud laen.
    Kas Tallinna Sadam on Baltimaade suurim?
    Ei, ei ole. Venspils on suurem. Lähikonna sadamad spetsialiseeriti ju juba Nõukogude ajal. Muuga sadam ehitati banaanide ja viljaabi toomiseks, Riia sai suure konteinersadama, Venspilsi toodi naftajuhe. Klaipedasse jäid aga metall ja puistekaubad.
    Millised tulevad selle aasta majandustulemused?
    Head. Kaubamaht peaks kasvama 23--24 protsenti, reisijatevedu 11--12 protsenti. Loodame, et reisijate arv tõuseb 6 miljonini. Puhaskasum peaks tulema 250 miljoni krooni ringis.
    Mis saab siis, kui Eesti Euroopa Liitu astudes kaotab õiguse tax-free kaubandusele?
    Eks peame siis oma plaanid üle vaatama, kui reisijate arv tõesti kaks korda vähenema peaks. Võib-olla hakkame sadama territooriumil mingit muud tegevust arendama.
    Millised suuremad investeeringud tuleval aastal ees ootavad ja kui suurt kasvu sadamateenustes loodate?
    Oluline on konteinerkai ehitus Muugale. Konteinervedude maht kasvab kogu maailmas keskmiselt 7--10 protsenti aastas, sest see võimaldab igasuguseid kaupu ükskõik millise veoliigiga kiiresti liigutada. Lisaks soovib USA firma Ruma rajada Muuga sadamasse suure võimsusega metallitöötlemistehase, mis tähendab käikuminekul meile 2--3 miljoni krooni eest täiendavaid kaubavoogusid.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.