• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas asulas võib sõita 90 ja maanteel 120ga?

    Mõnel teelõigul on piirkiirus liiga madal. Piisavalt on ka vastupidiseid näiteid: on teid, kus eeskirjade järgi võib sõita 50ga, aga augud või lamavad politseinikud sunnivad 5 km/h liikuma. Inimesed on harjunud valima kiirust rohkem vastavalt teeoludele kui eeskirjadele. Lumetuisus kümnemeetrise nähtavuse korral ei sõida keegi Tartu maanteel 90ga ja vaatamata sellele, et seadus lubab. Selliste ilmadega pole teedel patrulle näha, kuigi just siis võiks neid olla, nt ohtlikes paigus ajutisi märke-foore-valgusteid üles panemas, nagu seda tehakse Lääne-Euroopas. Oleks kena, kui teedel oleks enam põhjendatud hoiatusmärke koos soovitusliku kiiruse märgiga. Siis võiks piirkiirust parematel teedel suurendada. Ehk siis mitte sõitjate keelamise, vaid aitamise poliitika.
    Kuigi olen kahjuks ka ennast mõnikord tabanud lubatud piirkiirust ületamas, tunduvad sellised piirkiirused Eesti oludes ohtlikud. Kui arvestada asjaolu, et vähem kui 20 km/h piirangut ületades tõsist karistust ei järgne, saame võimaliku summaarse kiiruse, mille puhul vanemat sorti autod kipuvad lendu tõusma. Piirangud peavad arvestama mitte ainult heade autode roolis istuvate kogenud juhtidega, vaid ka kogenematute, kehvemate autodega, väsinud juhtidega ja nendegagi, kes maanteel lähenevale autole rahumeeli ette keeravad. Küll tasuks kvaliteetsetel teelõikudel lubada veidi suuremat kiirust, kasu oleks ka miinimumkiiruse kehtestamisest: Tallinna?Tartu lõigul vähendaks see sõiduaega tipptunnil ilmselt rohkem kui suurem lubatud kiirus.
    Olen üldiselt kiiruse piirmäärade tõstmise poolt. Kui ettepanek tähendab, et reeglina jäävad kiirusepiirangud sellisteks, nagu need on täna, kuid seadus võimaldab erandina kehtestada teatud teelõikudel ja ajal (suvel ja valgel ajal) suuremaid piirkiirusi, on asi igati mõistlik. Kindlasti on linnas teelõike, kus võiks sõita ka 90ga. Kui pakutud piirmäärad on kavatsetud reeglina, siis ma neid kindlasti ei pooldaks. Üldiselt olen seniste piirangute poolt, kuigi suuremat kiirust lubavaid erandeid võiks olla rohkem.
    Pooldan piirkiiruse suurendamist linnades ja maanteedel osaliselt, liiklusohutusnõuetele vastavatel teelõikudel. Talvel suuremat kiirust lubada oleks väär. Suviti võiks korralikel mitmerealise sõidusuunaga valitud teelõikudel lubada 110 asemel 120 km/h. Pole ju mingi saladus, et suur osa autojuhtidest ületab lubatud kiirust, sõites nt Tallinnas 50 asemel 70ga. Piirkiirust suurendades tuleks kindlasti karmistada karistusi, et takistada olukorda, kus ka politsei ei pea 10 km/h lubatust kiiremini sõitmist eriliseks patuks. Kuigi riigikogu liikmetel nagu ettevõtjailgi on alatasa kiire ja tihti ummikute jms tõttu raske piiranguist kinni pidada, ei tohi olematu liikluskultuuriga Eesti riigis piirkiiruse ülepeakaela suurendamisega matusekontorite käivet tõsta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Parim juht Madis Toomsalu ei seadnud LHVsse minnes karjäärirada ette
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Soome rublades ei maksa, firmad panevad ennast gaasikatkestuseks valmis
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.