Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna linnavolikogu kinnitas uue taksoveo eeskirja
Järgmise aasta alguses jõustuva eeskirja järgi peab takso olema vähem kui 12 aasta vana ning vähemalt keskklassi auto, millel on minimaalselt neli ust.
Tallinna transpordiameti juhataja Mati Songisepa sõnul on uude eeskirja lisatud punkt, mille kohaselt peab taksojuht olema võimeline suhtlema eesti keeles. Seni kehtivas eeskirjas ei olnud seda mainitud.
Uus eeskiri võrdsustab taksod ühissõidukitega ja lubab neil sõita ühissõidukite rajal.
Mõne taksojuhi käitumise tõttu täiendas linnavalitsus taksoveo eeskirja punktiga, mis keelab tülitada inimesi taksoteenuse pakkumisega. Selle muudatuse tingisid taksojuhid, kes Tallinna reisisadamas ja Balti jaamas inimesi tülitavad ja neid varrukast sikutades oma taksosse üritavad meelitada.
Uues eeskirjas on täpsustatud ka nõuded taksojuhi riietusele, kuna senises eeskirjas oli see liiga üldsõnaliselt kirjeldatud. Taksojuhil peavad seljas olema triiksärk, viigipüksid ning pintsak, tuulepluus või sviiter.
Taksojuhid on uue eeskirja järgi kohustatud paigaldama tagaukse aknale trükitud teenuste hinnakirja, mille tähemärgi kõrgus on vähemalt seitse millimeetrit. See nõue kaitseb tarbijat ja kaotab käsitsi kirjutatud loetamatud hinnakirjad.
Edaspidi annab transpordiamet takso sõidukikaarte välja mitte kauemaks kui kuueks kuuks. Taksolubade väljastamise praktika näitab, et sõidukid võivad väga kiiresti kaotada oma esteetilise välimuse.
Uuendusena kohustab eeskiri taksofirmat tagama ühtsed hinnad kõigile oma kaubamärgi all sõitvatele taksodele.
Uue eeskirja järgi ei loeta sõidukit taksoks, kui selle katusel puudub plafoon.
Hinnanguliselt ei vasta ligi pool Tallinna tänavatel sõitvatest taksodest uues eeskirjas kehtestatud nõuetele ning järgmisel aastal ähvardab ligi tuhandet taksojuhti tööta jäämine.
Autor: BNS