• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa firmade konkurentsivõime sõltub transpordikulutuste vähendamisest

    Euroopa firmade transpordikulud on kuni kolm korda suuremad võrreldes Aasia sisekaubanduse transpordikuludega. Euroopa ettevõtete tulevane konkurentsivõimelisus on seotud transpordi- ja logistikakulude edasise arenguga.
    Võrreldes omavahel 20jalase ja 40jalase ühiku transpordikulusid Euroopa-sisestel maanteevedudel, USA-sisestel maanteevedudel, Aasia-sisestel konteinervedudel ja kontinentidevahelistel konteinervedudel, selgub, et Euroopa firmad on kulude osas halvemas olukorras (vt graafikut). Seetõttu on Euroopa firmadel teatud juhtudel odavam osta transport välismaalt kui kohalikult Euroopa turult. Ühenduses muude teguritega, nagu madalamad tööjõukulud, võib see sundida Euroopa ettevõtlust oma konkurentsivõime tõstmiseks tootmist ümber paigutama.
    44% intervjueeritud firmadest kinnitas, et Euroopa ettevõtluse konkurentsivõimele mõjub negatiivselt, kui ei õnnestu vähendada transpordi- ja logistikakulusid Euroopas. Intervjueeritud firmad avaldasid ka arvamust, mida tuleks teha Euroopas transpordi- ja logistikakulude vähendamiseks:
    - vähendada transpordiga seotud maksusid ja suurendada majanduslikku mastaabisäästu transpordifirmades nende suurema spetsialiseerumisega;
    tõsta efektiivsust IT (iseäranis elektroonilise andmetöötluse), satelliitnavigatsioonisüsteemide jms kasutuselevõtu abil;
    soetatud seadmete kasutamise intensiivsust tuleb tõsta;
    IT abil tuleb saavutada suurem läbipaistvus;
    tarneahelate optimeerimist jätkatakse;
    ebaefektiivsuse välistamine ja suurema sünergia loomine transpordiahelas;
    tarnetähtaegadest täpsem kinnipidamine;
    kasutada rohkem kolmanda osapoole logistikat;
    tõsta raudtee ja siseveeteede konkurentsivõimet;
    jätkata veoturgude liberaliseerimist;
    peamiste transpordikoridoride ümberstruktureerimine;
    infrastruktuuri parendused.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Leedu keelas Linnamäel sealse Forum Cinemase ostu
Apollo kinokontserni omanikul Margus Linnamäel ei lähe suurkonkurendi Forum Cinemase ostuga just kuigi hästi: Eestis tekkinud probleemide järel teatas ka Leedu, et selline koondumine ei lähe läbi.
Apollo kinokontserni omanikul Margus Linnamäel ei lähe suurkonkurendi Forum Cinemase ostuga just kuigi hästi: Eestis tekkinud probleemide järel teatas ka Leedu, et selline koondumine ei lähe läbi.
Vanglaleival Hubert Hirve varju nähakse jätkuvalt restoraniäris
Kohtu hinnangul on hoolimata aastaid kestnud eelvangistusest säilinud ettevõtja Hubert Hirve kontroll restoraniäris, mis hiljuti kesta vahetas.
Kohtu hinnangul on hoolimata aastaid kestnud eelvangistusest säilinud ettevõtja Hubert Hirve kontroll restoraniäris, mis hiljuti kesta vahetas.