Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Euroopa firmade konkurentsivõime sõltub transpordikulutuste vähendamisest
Euroopa firmade transpordikulud on kuni kolm korda suuremad võrreldes Aasia sisekaubanduse transpordikuludega. Euroopa ettevõtete tulevane konkurentsivõimelisus on seotud transpordi- ja logistikakulude edasise arenguga.
Võrreldes omavahel 20jalase ja 40jalase ühiku transpordikulusid Euroopa-sisestel maanteevedudel, USA-sisestel maanteevedudel, Aasia-sisestel konteinervedudel ja kontinentidevahelistel konteinervedudel, selgub, et Euroopa firmad on kulude osas halvemas olukorras (vt graafikut). Seetõttu on Euroopa firmadel teatud juhtudel odavam osta transport välismaalt kui kohalikult Euroopa turult. Ühenduses muude teguritega, nagu madalamad tööjõukulud, võib see sundida Euroopa ettevõtlust oma konkurentsivõime tõstmiseks tootmist ümber paigutama.
44% intervjueeritud firmadest kinnitas, et Euroopa ettevõtluse konkurentsivõimele mõjub negatiivselt, kui ei õnnestu vähendada transpordi- ja logistikakulusid Euroopas. Intervjueeritud firmad avaldasid ka arvamust, mida tuleks teha Euroopas transpordi- ja logistikakulude vähendamiseks:
- vähendada transpordiga seotud maksusid ja suurendada majanduslikku mastaabisäästu transpordifirmades nende suurema spetsialiseerumisega;
tõsta efektiivsust IT (iseäranis elektroonilise andmetöötluse), satelliitnavigatsioonisüsteemide jms kasutuselevõtu abil;
soetatud seadmete kasutamise intensiivsust tuleb tõsta;
IT abil tuleb saavutada suurem läbipaistvus;
tarneahelate optimeerimist jätkatakse;
ebaefektiivsuse välistamine ja suurema sünergia loomine transpordiahelas;
tarnetähtaegadest täpsem kinnipidamine;
kasutada rohkem kolmanda osapoole logistikat;
tõsta raudtee ja siseveeteede konkurentsivõimet;
jätkata veoturgude liberaliseerimist;
peamiste transpordikoridoride ümberstruktureerimine;
infrastruktuuri parendused.