Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elektroonilised kommertskäkid peletavad kliente eemale

    Paraku on nii, et teadmiste või kogemuste puudumise tõttu eksitakse tihti e-postiturun-duse põhireeglite vastu ning loodetud kasu asemel rikutakse heal juhul firma mainet, halval juhul aga e-kirja kui efektiivse reklaamikanali mainet üldiselt.
    E-kirja pealkirjal (ingliskeelselt subject) on kogu elektronposti kommunikatsioonis kõige kriitilisem roll. See, kas inimene avab e-kirja, sõltub paljuski sellest, kui ahvatleva pealkirja olete e-postile pannud.
    Minu postkasti ilmus teade EMT-lt, mille pealkirjaks ?Olümpiamängude ennustusvõistlus?. Iseenesest täiesti õige pealkiri, sest kiri rääkiski sellest, kuidas EMT korraldab ennustusvõistluse. Kahjuks jäi see kiri avamata, sest pealkiri oli nii emotsioonitu, et kohe kuidagi ei kutsunud selles võistluses osalema.
    Hoopis teistmoodi mõjus aga järgmise pealkirjaga e-kiri ?Jarmo, have you seen this?? (eesti keeles: Jarmo, kas sa oled seda näinud?). Mida ma peaksin olema näinud? Kas ma olen millestki ilma jäänud? Selline pealkiri tekitas huvi ja kutsus avama. Kiri ise sisaldas paari head interneti-turunduse nippi ning viidet tarkvaratootele.
    Viimases näites kasutati minu nime. Loomulikult see mõjub ja tähelepanu kontsentreerub hetkega. Personaalse tervituse lisamine e-kirjale tõstab oluliselt e-kirja müügi edenduse efektiivsust. Praegusel andmebaaside ajastul ei ole tehniliselt kaelamurdev trikk lisada meili vastuvõtja nimi või mõni muu isikuga seotud detail.
    Andmebaasidega ühilduvaid personaalseid e-kirju saatvaid programme on mitmeid, neid saab proovimiseks ka internetis alla laadida. Ise olen kasutanud WorldMerge?i (www.coloradosoft.com).
    Järgmine komistuskivi, mille otsa mitmed Eesti e-posti teel reklaamijad koperdavad, on e-kirja kujundamine. Mitmed kommertsiaalsed meilid kujutavad endast ühte pikka rida, mida tuleb lõputult paremale kerida, et kirja sisu lõpuni lugeda.
    Vähemalt mõne e-posti kujundamise rusikareegli võiksid praegused reklaami e-kirjade saatjad siiski ära õppida. Kasvõi selle, et standardiks loetakse 65 tähemärgi pikkust rida, mille järel tuleb vajutada Enter-nupule, sest erinevad elektronpostiprogrammid kipuvad ridu lõhkuma nii, kuidas heaks arvavad.
    Oskuslikumad e-kirja disainerid kasutavad klaviatuuril leiduvaid tähemärke ja sümboleid isegi graafiliste e-kirjade loomiseks. Eriliselt hästi kujundatud sõnumi saaja võib oma programmis kirja avades leida aga ridade viisi ebakorrapäraseid kriipse või kaootiliselt numbreid, sest tema e-posti programm ei vasta saadetud sõnumi tehnilistele tingimustele.
    Parim programm e-kirja kirjutamiseks on tavaline Notepad, mis käib kaasas iga Windows?iga. Notepadis kirjutades ning sealt teksti e-kirja saatmise programmi kopeerides võite kindlad olla, et suure tõenäosusega näeb vastuvõtja sama pilti, mis te saatsite.
    Kui soovite e-kirjaga lähetada ka linki teatud toote või teenuse lehele, tuleb olla üsnagi ettevaatlik.
    Halb näide juhtus hiljuti, kui juhtiv arvutitootja saatis isadepäeva eripakkumise. E-kirjas ei olnud kordagi mainitud, mis toodet reklaamiti, vaid selle koha peal oli link. Outlook oli aga lingi poolitanud just niimoodi, et aktiivseks jäi vaid pool lingist. Sellele klikkides avanes aga veateatega lehekülg. Proovides linki kopeerida brauseri aknasse kopeeriti vaid allajoonitud osa. Lõpuks õnnestus mul reklaamitud tooteni jõuda vaid nii, et kopeerisin lingi esimese ja teise osa eraldi. Paljudel sellist vastupidavust aga pole. Seega püüdke selliseid pikki lohisevaid linke vältida, kasutades näiteks edasi viitavaid veebilehekülgi.
    Senikaua kui igapäevaste elektronkirja põhinormide vastu eksitakse, ei maksaks vähemalt Eestis veel rääkida elektronpostist kui tõsiselt võetavast internetireklaami kanalist.
    Autor: Jarmo Tuisk
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Mihkel Nestor: majandus langeb veel mõnda aega
Kuigi ettevõtete käibed kasvavad mühinal, siis SKP hoopis väheneb ja seda ka järgnevatel kvartalitel, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Kuigi ettevõtete käibed kasvavad mühinal, siis SKP hoopis väheneb ja seda ka järgnevatel kvartalitel, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
USA aktsiaturud sattusid hea töötururaporti peale segadusse
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Värbajad annavad nõu: mida teha, kui turul pole sobivat töötajat?
Kui tööjõuturul ei leidu sobivat kandidaati, siis ei tasu värbajal kindlasti hakata potentsiaalset töötajat nii-öelda “ilustama”, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Kui tööjõuturul ei leidu sobivat kandidaati, siis ei tasu värbajal kindlasti hakata potentsiaalset töötajat nii-öelda “ilustama”, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.

Olulisemad lood

Raadiohommikus börsiralli, Ajujaht ja küberrünnakute tõrjumine
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis räägime maailma börsidel toimunud rallist, seda põhjustanud USA Föderaalreservi juhi Jerome Powelli sõnavõtust ning aktsiaturgude edasisest väljavaatest. LHV maakler Martin Uutman jagab muljeid ka äsja välja tulnud raamatust “Kauplemise voog”.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis räägime maailma börsidel toimunud rallist, seda põhjustanud USA Föderaalreservi juhi Jerome Powelli sõnavõtust ning aktsiaturgude edasisest väljavaatest. LHV maakler Martin Uutman jagab muljeid ka äsja välja tulnud raamatust “Kauplemise voog”.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.