Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elektroonilised kommertskäkid peletavad kliente eemale

    Paraku on nii, et teadmiste või kogemuste puudumise tõttu eksitakse tihti e-postiturun-duse põhireeglite vastu ning loodetud kasu asemel rikutakse heal juhul firma mainet, halval juhul aga e-kirja kui efektiivse reklaamikanali mainet üldiselt.
    E-kirja pealkirjal (ingliskeelselt subject) on kogu elektronposti kommunikatsioonis kõige kriitilisem roll. See, kas inimene avab e-kirja, sõltub paljuski sellest, kui ahvatleva pealkirja olete e-postile pannud.
    Minu postkasti ilmus teade EMT-lt, mille pealkirjaks ?Olümpiamängude ennustusvõistlus?. Iseenesest täiesti õige pealkiri, sest kiri rääkiski sellest, kuidas EMT korraldab ennustusvõistluse. Kahjuks jäi see kiri avamata, sest pealkiri oli nii emotsioonitu, et kohe kuidagi ei kutsunud selles võistluses osalema.
    Hoopis teistmoodi mõjus aga järgmise pealkirjaga e-kiri ?Jarmo, have you seen this?? (eesti keeles: Jarmo, kas sa oled seda näinud?). Mida ma peaksin olema näinud? Kas ma olen millestki ilma jäänud? Selline pealkiri tekitas huvi ja kutsus avama. Kiri ise sisaldas paari head interneti-turunduse nippi ning viidet tarkvaratootele.
    Viimases näites kasutati minu nime. Loomulikult see mõjub ja tähelepanu kontsentreerub hetkega. Personaalse tervituse lisamine e-kirjale tõstab oluliselt e-kirja müügi edenduse efektiivsust. Praegusel andmebaaside ajastul ei ole tehniliselt kaelamurdev trikk lisada meili vastuvõtja nimi või mõni muu isikuga seotud detail.
    Andmebaasidega ühilduvaid personaalseid e-kirju saatvaid programme on mitmeid, neid saab proovimiseks ka internetis alla laadida. Ise olen kasutanud WorldMerge?i (www.coloradosoft.com).
    Järgmine komistuskivi, mille otsa mitmed Eesti e-posti teel reklaamijad koperdavad, on e-kirja kujundamine. Mitmed kommertsiaalsed meilid kujutavad endast ühte pikka rida, mida tuleb lõputult paremale kerida, et kirja sisu lõpuni lugeda.
    Vähemalt mõne e-posti kujundamise rusikareegli võiksid praegused reklaami e-kirjade saatjad siiski ära õppida. Kasvõi selle, et standardiks loetakse 65 tähemärgi pikkust rida, mille järel tuleb vajutada Enter-nupule, sest erinevad elektronpostiprogrammid kipuvad ridu lõhkuma nii, kuidas heaks arvavad.
    Oskuslikumad e-kirja disainerid kasutavad klaviatuuril leiduvaid tähemärke ja sümboleid isegi graafiliste e-kirjade loomiseks. Eriliselt hästi kujundatud sõnumi saaja võib oma programmis kirja avades leida aga ridade viisi ebakorrapäraseid kriipse või kaootiliselt numbreid, sest tema e-posti programm ei vasta saadetud sõnumi tehnilistele tingimustele.
    Parim programm e-kirja kirjutamiseks on tavaline Notepad, mis käib kaasas iga Windows?iga. Notepadis kirjutades ning sealt teksti e-kirja saatmise programmi kopeerides võite kindlad olla, et suure tõenäosusega näeb vastuvõtja sama pilti, mis te saatsite.
    Kui soovite e-kirjaga lähetada ka linki teatud toote või teenuse lehele, tuleb olla üsnagi ettevaatlik.
    Halb näide juhtus hiljuti, kui juhtiv arvutitootja saatis isadepäeva eripakkumise. E-kirjas ei olnud kordagi mainitud, mis toodet reklaamiti, vaid selle koha peal oli link. Outlook oli aga lingi poolitanud just niimoodi, et aktiivseks jäi vaid pool lingist. Sellele klikkides avanes aga veateatega lehekülg. Proovides linki kopeerida brauseri aknasse kopeeriti vaid allajoonitud osa. Lõpuks õnnestus mul reklaamitud tooteni jõuda vaid nii, et kopeerisin lingi esimese ja teise osa eraldi. Paljudel sellist vastupidavust aga pole. Seega püüdke selliseid pikki lohisevaid linke vältida, kasutades näiteks edasi viitavaid veebilehekülgi.
    Senikaua kui igapäevaste elektronkirja põhinormide vastu eksitakse, ei maksaks vähemalt Eestis veel rääkida elektronpostist kui tõsiselt võetavast internetireklaami kanalist.
    Autor: Jarmo Tuisk
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.