• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Värske turismiseadus sülitab tarbijakaitsele

    Värske turismiseadus, mille ebaprofessionaalset vormi ja ebaloogilist sisu juba mitmed ettevõtjad kritiseerinud on, muudeti Riigikogu majanduskomisjoni poolt küll paremaks, kuid jätab lugeja siiski nõutuks.
    Juhin tähelepanu grotesksele möödalaskmisele kahe ettevõtlusliigi, reisikorraldaja (loe: pakettreiside operaatori) ja reisibüroo (loe: reisiteenuste agentuuri) osas.
    Tundub uskumatuna, kuid turismiseaduseks ristitud akt paneb ühte patta riskantsete pakettreiside tootja ja riskivabade reisiteenuste edasimüüja. Mõlemad peavad miskipärast ühtviisi esitama riigile suhteliselt pisikese tagatise ? 1% plaanitavast käibest. Klassikalise reisibüroo puhul tundub toodud protsent igati normaalne, sest vaid väike osa tema läbimüügist on seotud müüja enda riskiastmega.
    Näiteks Estraveli müügist ainult 1 protsent on sellised pakettreisid, millel täna puudub seaduslik tarbijakaitsegarantii.
    Jagades kogu tagatissumma selle riskantse 1% osa peale, leiame, et iga Estraveli klient, kes ostab meilt Estraveli enda või muu kodumaise operaatori pakettreisi, on tulevikus kaetud riikliku sundtagatisega 100% väärtuses oma reisi maksumusest. Pole paha.
    Nüüd aga teeme sama arvutuskäigu läbi Wris Toursi puhul ja saame sada (!) korda väiksema suhtelise katte. Miks? Sest Wris Tours ei ole reisibüroo ja tema kui klassikalise pakettreisioperaatori müügimahust 100% moodustavad just need riskantsed tooted, millel praegu sundgarantii puudub.
    Seaduses nõutud 1% suurune tagatis tähendab siin seda, et vaid üks klient sajast on tulevikus kaetud oma reisi hinnale vastava garantiiga. Või teisisõnu: ostad otse tootjalt 10 000 krooni maksva reisipaketi ja oled riiklikult kaitstud vaid saja krooni ulatuses. Head reisi.
    Paljude pentsikute seadusepunktide kõrval torkab silma reisibüroo definitsioon.
    Nimelt kuulutab see, et reisibüroo on ettevõtja, kes müüb reisikorraldaja (loe: pakettreisioperaatori) poolt toodetud pakettreise. Ometi on kõikjal maailmas reisibüroode põhitegevuseks hoopis lennupiletite müük regulaarliinidele. Eesti suurematel reisibüroodel on see 60-70% kogumüügist.
    On olemas reisibüroosid, kes teenindavad ainult äriklientuuri ega vahenda ühtegi pakettreisi. Kuna nemad nagu polekski antud seaduse alusel enam reisibürood, siis tekib küsimus, kas nad üldse peavad registreeruma ja riigile sundtagatisi esitama.
    Küsimusi tekib seadust lugedes palju muidki. Mida aga pole, on vastused. Neid jäävad ootama nii tarbijad kui ka ettevõtjad.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Erkki Kubber: kas järgmised ükssarvikud võiksid olla miljardilise väärtuse asemel hoopis miljardi inimese aitajad?
Mis oleks, kui hakkaks ükssarvikuks nimetama hoopis ettevõtet, mis suudab positiivselt mõjutada miljardit inimest või hoopis istutada miljard puud, küsib Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhatuse liige Erkki Kubber.
Mis oleks, kui hakkaks ükssarvikuks nimetama hoopis ettevõtet, mis suudab positiivselt mõjutada miljardit inimest või hoopis istutada miljard puud, küsib Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhatuse liige Erkki Kubber.
S&P 500 aktsiaindeks tõusis uude ajaloolisse tippu
USA peamine aktsiaindeks S&P 500 tõusis täna ettevõtete head majandustulemuste tõukel 0,3%, jõudes uude ajaloolisse tippu: 4549,78 punkti.
USA peamine aktsiaindeks S&P 500 tõusis täna ettevõtete head majandustulemuste tõukel 0,3%, jõudes uude ajaloolisse tippu: 4549,78 punkti.
Raadiohommikus: olukord Lätis, Chemi-Pharmi uus tehas ja kõige edukamad turundajad
Reedeses raadiohommikus räägime värske turunduse TOPi võitjatega: külas on kommunikatsioonibüroo Powerhouse juht Janek Mäggi, reklaamiagentuuri Tank omanik Joel Volkov, meediaagentuuri Httpool Eesti juht Kerttu Talvik ja Postimees Grupi juht Toomas Tiivel.
Reedeses raadiohommikus räägime värske turunduse TOPi võitjatega: külas on kommunikatsioonibüroo Powerhouse juht Janek Mäggi, reklaamiagentuuri Tank omanik Joel Volkov, meediaagentuuri Httpool Eesti juht Kerttu Talvik ja Postimees Grupi juht Toomas Tiivel.
Selgusid aasta töösturi nominendid
Neljandat korda toimuvale aasta töösturi konkursile esitati tänavu kokku kaheksa kandidaati, kellest finaali pääsesid Siiri Lahe, Taavi Madiberk ja Hannes Lilp.
Neljandat korda toimuvale aasta töösturi konkursile esitati tänavu kokku kaheksa kandidaati, kellest finaali pääsesid Siiri Lahe, Taavi Madiberk ja Hannes Lilp.