• OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 5000,00%5 728,8
  • DOW 300,00%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,4%8 209,93
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%108,02
  • OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 5000,00%5 728,8
  • DOW 300,00%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,4%8 209,93
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%108,02
  • 23.02.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mazda paotas oma salatoimikuid

Õnnekombel valitud seltskonda sattunud Euroopa autoajakirjanikelt (teiste seas Äripäeva esindajalt) korjati sel teisipäeval Saksamaal Frankfurdi lähistel kõrge müüri taga asuvasse Mazda Motor Corporationi uurimiskeskusesse sisenemisel esimese asjana käest fotoaparaadid. ?Ei mingeid kaameraid,? olid Mazda Motor Co Ameerika päritolu presidendi Mark Fieldsi tervitussõnad.
Tegemist oli tõeliste TOP Secret toodetega, millest meile huvipakkuvamad jõuavad Euroopa avalikkuse ette alles aasta-paari pärast. Kokku seisis hõbedaste katete all neli erinevat toodet: uus Demio, 323, 626 ja rootormootoriga sportauto RX8. Oma õiget nime kandis küll vaid viimane, sest tema oli ka ainus, millest võib juba järgmisel nädalal avataval Genfi autonäitusel pilti teha. Ülejäänud kandsid nimesid veel vastavalt oma suurusele ? small, compact ja midsize (Demio, 323 ja 626). Viimane oli esindatud koguni kõikide kerevariantidega ? sedaan, luukpära ja universaal. See auto peaks avalikkuse ette jõudma järgmisena, oktoobris toimuval Tokyo autonäitusel. Euroopasse ei ole teda oodata aga mitte enne tuleva aasta Genfi näitust.
Kuidas nähtut kirjeldada, oli autoajakirjanike peamine probleem. Kel hea joonistamisoskus, asus kiiresti visandeid paberile manama, ülejäänud peavad läbi ajama suulise või kirjaliku väljendamisoskusega.
Samas, ega midagi revolutsioonilist näidatud mudelid endast just ei kujutanud. Tõsi küll, hiljem teises saalis näidatud MX Sport Tourer, mis pannakse üles ka tänavuse Genfi kontseptautode stendi, on küll juba tavamõistes üsna ulmeline sõiduk, kuid ülejäänud olid autod nagu autod ikka.
626 ja Demio välimus oli täiesti tänapäevane, üht-teist tuttavat võis leida nii ühelt kui ka teiselt margilt. Mazda viisnurkne iluvõre oli kõikidel uutel mudelitel muutunud rohkem pokaalikujulisemaks, ehk alumine osa oli venitatud allapoole ning kaugelt meenutas see pigem juba kolmnurka.
626 esituled olid muutunud kitsamaks, meenutades mõneti Peugeot 406 Coupe valgusallikaid. Tagatuled moodustasid valge põhja peal olevatest ümaratest tuledest paneeli, mis on meile tuttav keskklassi Lexuselt. Pamprid olid muutunud kerega rohkem üheks tervikuks, nagu Audi A6-l ja peatselt Eestisse jõudval A4-l. Teljevahe on muutnud uuel autol pikemaks, ehk teisisõnu ? tegemist on sama platvormiga, millele ehitatakse Ford Mondeot.
Uus Demio meenutas mõneti Skoda Fabiat, ehkki tagatuled olid tal isegi mõneti igavamad. Selle auto puhul tekkis küll kahtlus, et kui see kahe aasta pärast turule tuleb, on ta juba vana. Ehk nagu arvas üks Soome kolleeg ? surnult sündinud.
Uue Mazda 323 näidis oli neist ehk kõige toorem. Samas aga vaieldamatult kõige efektsem. Esimeste poritiibade keskelt kõrgenenud joon, veelgi kolmnurksem iluvõre, kitsad esituled jms tekitasid tõeliselt isuäratava koosluse. Kuid sellegi auto juures võis leida üht-teist tuttavat ? näiteks Alfa Romeo 156 laadse tagaukse lingi, mis ei asunud mitte ukses, vaid üleval, ukse kolmnurgas. Auto salongi disaini kahjuks veel näha ei saanud, klaasid olid toonitud tumedaks ja vaevalt seal salongist üldse midagi sees veel oligi. Küll aga sai selgeks see, et uus 323 tõotab tulla välimuselt sama efektne kui omal ajal Ford Focus.
Mazda laseb lähema kolme aasta jooksul välja palju uusi mudeleid, neist tervelt üheksa on mõeldud Euroopa turule. Need ehitatakse neljale erinevale põhjale ja nende tarbeks paneme püsti ka täiesti uued tootmisliinid.
Meie üks olulisemaid eesmärke on tõsta läbimüüki Euroopas, mistõttu on ka meie uurimiskeskus ja peakorter toodud üle Euroopasse. Järjest vähendame tootmist Jaapanis, sulgedes mõne ajapärast Hiroshima II tehase. 2003. aastal alustame aga juba Euroopas väikeautode tootmist.
Esimese sammuna oleme võtnud eesmärgiks teha põhjalik revisjon oma Euroopa müügistruktuurides. Möödunud aastal võtsime tõsise tähelepanu alla üksused Hispaanias ja Itaalias ning reorganiseerisime oma tegevust Portugalis. Äsja teatasime oma esinduse loomisest Prantsusmaal ning edasi kavatseme võtta luubi alla kõik ülejäänud Euroopa võtmeturud. Selle aasta lõpuks loodame ümber vaadata 70% Euroopa Mazda ettevõtetest, et tõsta nende rentaablust ja konkurentsivõimet. Tehase kontrolli suurendamine meie allettevõtetes annab meile ühtlasi ka võimaluse näha meile seni teadmata olnud puudujääke, leida uusi ideid ning muutuda kliendikesksemaks.
Samuti loob see võimaluse meie partneri Fordi ettevõtmistega lähemalt tutvumiseks. Just koostööle Fordiga oleme teinud suuri panuseid, alustades tootmisse jõudnud linnamaasturite ja ühtsele platvormile ehitatud uute keskautodega. Ka Euroopas tööd alustav väikeautotehas hakkab põhinema suuresti Fordi senisel tootmisel.
Järgneva 15 kuu jooksul me jätkame keskendumist oma klientidele. Me toome turule palju erinevaid Mazda spetsiaalversioone ja laiendame valikuvõimalust oma tuntumate toodete seas. Me ei teadnud seni, kes on meie peamised kliendid. Nüüd me võime seda juba öelda: me keskendume peamiselt kolmele põhigrupile ? autoasjatundjatest arvamusliidrid, autosõitu armastavad eneseväljendusoskusega kliendid ning margile lojaalsed ostjad. Just nende soovidest lähtuvalt jätkame oma tulevikku suunatud tööd.
Uus keskklassi auto on täiesti uuel alusel uus auto, millel pole eelmise 626ga midagi ühist. Lisaks on tal ka uued jõuallikad nagu ka väikeautol, mille tootmist alustame Euroopas 2003. aastal. Meie tõsisem eesmärk on aga vapustada maailma 2003. aastal, kui tuleme turule uue väike-keskklassi luukpäraga. Selle auto juures on kasutatud üsna palju tuleval nädalal Genfi autonäitusel esitletava RX8 sportauto ideid ja stiili, kuid on samas praktiline ja vastab klientide vajadustele üle kogu maailma.
Uued autod esindavad meie uut suhtumist oma toodete ideoloogiasse. Me töötasime nad välja lähtudes klientidest, kes armastavad autoga sõita.
Samas on need mudelid aga vaid kolmandik kogu Mazda viimase viie aasta tootearendustegevusest. Ülejäänud kaks kolmandikku kulus kõikide meie tootmises olnud mudelite ümbertöötamisele, tuues lisaks turule veel kaks täiesti uut mudelit ? väikemahtuniversaali ja linnamaasturi. Samuti teeme tõsist tööd uute kontseptsiooniautode kallal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.24, 13:20
Kuidas tehisintellektiga saavutada selge konkurentsieelis?
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele