Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Segadus ühistranspordi müügiga
Tallinna linnakohtu registriosakonnast väljastatud tõendi kinnitusel pole SL-Bussiliinide nimelist ettevõtet registrisse kantud. Samas on Tallinna linnavalitsus aasta alguses ühistranspordi konkursi võitnud
SL-Bussiliinidega sõlminud ühistranspordi korraldamise lepingu juba paar kuud tagasi.
Tallinna säästva arengu ja planeerimise ameti arenguteenistuse direktori kt Margo Tomingas kinnitas eile õhtul, et äriregistril on elektroonilised andmed SL-Bussiliinide olemasolu kohta. ?Kui teil on teistsugused faktid, siis palun saatke need meile ja me saame vastu võta vastavad otsused,? ütles Tomingas.
Ka SL-Bussiliinide juhataja Urmas Reigo kinnitab firma olemasolu äriregistrist saadud elektroonse väljavõttega, kus on kirjas, et SL-Bussiliinide esmakande aeg registrisse on eelmise aasta 26. september.
Segadus on tõusnud ka konkursi võitnud firma väidetavate omanike ümber. Konkursi ajal said konkursi komisjoni liikmed Margo Tomingaselt kokkuvõtte pakkumistest, kus oli kirjas, et AS Vendlid Invest, kes esitas pakkumise SL-Bussiliinide nimel, on Soome ühe suurima bussifirma Savonlinja OY omanduses olev aktsiaselts.
Sellega täitis Vendlid Invest konkursil kvalifitseerumiseks nõude, et pakkujal peab olema vähemalt kolmeaastane kogemus linna ühistranspordi korraldamises.
Tallinna linnakohtu registriosakonna andmetel on aga Vendlid Investi ainuaktsionär ettevõtte registrisse kandmise ajast olnud Alvar Kasera. Registris olevas ettevõtte toimikus puuduvad märked, et Vendlid Investi omanikeringi oleks kuulunud Savonlinja OY.
Margo Tomingase sõnul lähtus ta komisjonile tehtud ülevaates esitatud pakkumisdokumentidest ja ettevõtte kohta esitatud andmeid ta registrist kontrollinud ei ole. Samas ei suutnud Tomingas ümber lükata oma seotust Vendlid Investiga, sest lühikest aega kuulus Vendlid Investi nõukogusse tema abikaasa Ketrhin Tomingas. Margo Tomingase väitel ei ole keegi tema abikaasalt küsinud nõusolekut ettevõtte nõukogusse kuulumiseks.
Abilinnapea Priit Vilba ei leidnud eile aega bussikonkursi kommenteerimiseks. ?Komisjon vaatas neid andmeid, mis talle olid ette antud,? ütles ta ainult.
Komisjoni liige Mikk-Jaan Mikk jäi bussiliinide erastamise ajal ülejäänud komisjoniga eriarvamusele, sest polnud rahul pakkumiste hindamise metoodikaga.
Samuti kritiseeris Mikk konkursi tingimuste kokkuseadmist ja trolliliiklust väljasöövat hoiakut. ?Vilba osakaal oli väga suur selles, et Tallinna trolliliiklus lõpetaks eksisteerimise,? tõdes ta.
Mikk lausus, et ei pidanud SL-Bussiliinide sobivuse puhul põhjendust ?keegi soomlane soovitas? piisavaks.
?Isiklikult arvan, kõige madalam hind oli kunstlikult alla löödud selleks, et konkurss võita ning hiljem raha juurde kaubelda,? lisas ta.