• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valimise asemel rahastage

    Soovitan ettevõtjail järgmistele valimistele aega mitte kulutada, vaid hoopiski erakondi rohkem ning avalikult rahastama hakata.
    Vastupidiselt poliitikule on ärimehe asi midagi ära teha ja teenida kasumit. Valimine kui diivanil lesimisest vaid pisut aktiivsem tegevus õigele ettevõtjale rahuldavat kasumit ei anna. Poliitika solgitorus ujumine määrib aga mainet.
    Arvan, et erakondade rahastamisest on oluliselt rohkem tolku kui kodanikuna valimisest. Valida saate vaid ühte erakonda, rahastada võite kõiki. Valijate hääled on võrdse kaaluga, oled asotsiaal, ettevõtja või president. Juhtiva erakonna püsiva rahastajana ei jää keegi tähelepanuta, kuna rahastajaid on alati oluliselt vähem kui valijaid. Nii konkurendid, ajakirjanikud kui ka ametkonnad hakkavad huvi tundma teie äritegevuse sisu vastu, rosinana kindlustate esindatuse meediaväljaannetes ilma reklaamipinda ostmata.
    Kummal juhul on kulutused suuremad, kas sadade tuhandetega rahastades või tasuta valides? Ehkki valida saate lihtsalt kohale minnes ja passi vibutades, raiskate ära vaba päeva, kulutate aega ja närvi reklaami ja valimissaadete jälgimisele, erakondade programmide lugemisele, naabrite ja sõpradega vaidlemisele ning lõpuks häälelugejate tulemuste pingsale jälgimisele. Et tõdeda: abirahade ning pensionite tõstmist ootavaid kodanikke on iga valemi järgi rohkem kui ettevõtjaid.
    Praegustel avalikel rahastajatel lasub kahtluse vari, et mis vorsti nüüd vorsti vastu saama hakkavad. Ent mida on erakonnad kunagi andnud häälte eest? Mitte miskit. Kas mõõdate ka ettevõtjana kasu vorstides, mida annavad teile kvaliteetsed kingad, Time-system, Rolex või Montblanc?
    Kui jah, siis pole staatuse sümboliks kujunev erakondade rahastamine ilmselt teie jaoks. Rahastavad suurärimehed ja need, kel vaja edu näidata või et hing tunduks vähemasti enda mõõdupuu järgi puhas olevat.
    Tasub arvestada, et nii või teisiti ei jää rahastamine varjatuks. Varem või hiljem nuhib teie konkurent välja, miks hankekonkursil teile kaotas, kui palju tavatsete altkäe anda, keda raha kantimiseks kasutada, millisesse korporatsiooni tudengipõlves astusite ning mis ajendas teid mõjuvõimsa poliitiku seltsis napsi võtma.
    Seepärast ? kui olete tegija, toetage erakondi avalikult. Saate ka avalikult aru nõuda, miks tänased poliitikud avalikkuse huve ei arvesta. Miks ei tegele linna ja riigi asjadega, istungite ajal kohal ei viibi, end oma otsuste tagamaadega kurssi ei vii. Ja tähtsaim: poliitikud tegelegu poliitikaga ja ärgu tükkigu oma puudulike teadmistega ettevõtlusest äri solkima ning maksumaksja raha raiskama.
    Isegi kui olete väikeettevõtja, ei tasu ka siis valimine vaeva. Olgu tegu kui kogenud, sinisilmsete või värskete poliitikutega , poliitikuid ümber ei kasvata.
    Kasvatage parem oma lapsi ning hoidke nendega häid suhteid, et nad vanaduspõlves vaatamas käiks ja heal meelel abistataks. Minge külastage järgmisel valimispäeval oma vanemaid või vanavanemaid, et nad aitaksid teil oma pensionist mustad päevad üle elada ning euromallide kohase tarbimisvõla asemel teile aastate möödudes ka natuke vara pärandaks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
PayPal lükkas Pinteresti ostujutud ümber
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Alexela haagisetootja töötab tarnekriisi tõttu noateral
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.