Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Emor: Tallinlane eelistab hüpermarketeid ja Säästumarketit
Emori jaekaubanduse uuring näitas, et nädalavahetusel armastavad tallinlased sisseoste teha hüpermarketites ning nädala sees käia Säästumarketis.
TNS Emori teatel ilmnes uuringust samuti, et turgude ja väiksemate toidukaupluste osakaal väheneb.
Käesoleva aasta oktoobris külastas hüpermarketeid regulaarselt ligikaudu 60% Tallinna ja Harjumaa elanikest, eelmisel aastal oli vastav näit 42%. TNS Emori uuringusuuna juhi Aivar Voogi sõnul on hüpermarketite külastajaskonna kiirele kasvule on tugeva tõuke andnud uute seda tüüpi ostukohtade lisandumine ? eelmise aasta lõpus ja selle aasta jooksul avati Haabersti ja Lasnamäe Citymarket, Mustamäe Prisma jne.
Populaarseim hüpermarketite kettidest on Prisma, millele järgnevad enam-vähem võrdse osakaaluga Selver ja Citymarket. Hüpermarketid tõmbavad külastajaid põhiliselt oma kaubavaliku laiuse ja soodsate eripakkumistega. Hüpermarketites käiakse peamiselt nädalavahetusel ning seoses nädalavahetuse suurte poeskäikudega on vähenenud tallinlaste keskmine poes käimise sagedus. Ligi pooled (45%) tallinlased teevad sisseoste vaid 2-3 korda nädalas.
Nädala sees on Tallinnas suurima ostjaskonnaga kaupluslao tüüpi ostukoht, mille ainus esindaja hetkel on Säästumarket. 20 kauplust üle Tallinna omavat Säästumarketit külastab regulaarselt 45% tallinlastest/harjumaalastest. Tallinlased peavad Säästumarketit soodsaima hinnatasemega ostukohaks, sealhulgas soodsamaks kui turge.
Turgude üldine külastatavus tasapisi väheneb, kuid on endiselt üsna kõrge - 43% tallinlastest käib regulaarselt turul (eelmisel aastal 45%). Küll aga on nende perede hulk, kes peavad turgu oma peamiseks ostukohaks, aastaga oluliselt vähenenud ? 24%-lt eelmisel aastal 19%-ni sel aastal.
Oluliselt on kaotanud oma külastajaskonda väiksemad toidupoed, mis ei kuulu kettidesse ? kui eelmisel aastal pidas neid oma peamiseks ostukohaks ligikaudu 30% tallinlastest, siis nüüd vaid on nende osakaal kukkunud peaaegu 20% -ni.
Andmete allikaks on TNS Emori Jaeseire uuring, mis viidi läbi ajavahemikul 9- 27. oktoober 2003. Tallinnas ja Harjumaal küsitleti 1203 pere peamist sisseostude tegijat. Samalaadne uuring viidi läbi ka Tartus ja Pärnus.