Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kilevitraa? on tugev ja turvaline

    Peale vaadates teeb klaas- ja kilevitraa?il vahet vaid kogenud inimene. Spetsiaalsete isekleepuvate kilede ning tinalintide abil klaasile moodustatud kujundid pakuvad silmailu hoolimata oma tehasepäritolule. Just tööstuseks nimetab kilevitraa?ide tootmist Andrese Klaasi & Dekoori ASi turundusjuht Marek Reinolt. ?Meil on juba nii suur tööstus, et me enam käsitsi ei joonista, arvutis on spetsiaalsed programmid selle jaoks,? ütleb Reinolt.
    Andres Klaas & Dekoor on kilest vitraa?e valmistanud neli aastat, olles esimene Eestis. Ehkki kilevitraa? on üha populaarsust kogunud, ei saa igaüks seda toota. ?Kilepakid tulevad välismaalt ja on häbematult kallid, väikekunstnikud ei jõua neid osta,? selgitab Reinolt. See-eest on vitraa?ikiled väga vastupidavad ning pakuvad lugematuid lahendusi. Nad ei tuhmu, ei kulu, ei pragune.
    Kilevitraa?i ruutmeetri hind algab 2000 kroonist, eriti keerulise töö puhul võib see ulatuda 10 000 kroonini. Viimasel juhul on ilmselt kasutatud ka klaasile kleebitavaid lihvitud servadega klaaskristalle. Väike kristall maksab 50 krooni, suurema komplekti eest võib tellimusele lisanduda ka 3000 krooni.
    ?Oleme hästi palju tööd teinud, et rahvas saaks aru, et kilevitraa? ei ole praht,? sõnab Reinolt. Ehkki valmistamine ei käi käsitsi, tuleb iga vitraa?i kavand siiski disaineri sulest. Tellima tulles võib klient kaasa võtta ka omatehtud joonistuse. Lõpptulemust näeb umbes kahe nädala pärast, kui tegu pole just eriti lihtsa või keeruka projektiga.
    Kilest vitraa?i üks häid omadusi ongi võimalus kujundada äärmiselt suuri ja keerulisi mustreid ning pilte. Klaasvitraa? ei saaks oma tehnoloogia tõttu olla näiteks 4 × 4 meetrit suur, samuti on selle kujundid staatilisemad.
    Teisalt ei ole klaasvitraa? igal pool piisavalt turvaline. Näiteks välisuksel või laes. Kilevitraa? võib aga vabalt olla osa välisukse klaaspaketist, kuna see on üks tervik. Samas muudab kilevitraa? tavalise ukseklaasi ohutumaks, sest see ei purune kildudeks, kui näiteks laps on seda palliga visanud.
    Sageli soovitakse värviliste piltidega katta ka privaatsete ruumide aknad. Nõmme eramutele omased ümmargused aknad võivad Reinolti sõnul vitraa?i saada isegi 700?1000 krooni eest. Mõistliku hinna tõttu on popid ka vitraa?id köögikappide ustel (al 100 kr).
    Reinolt ütleb, et tihti eeldavad inimesed, et igasugune vitraa? on väga kallis, ega julge küsimagi tulla. Kuid see ei pruugi nii olla.
    Klaas ei pea kilevitraa?i puhul sugugi traditsiooniline olema, kasutada võib isegi pleksiklaasi ja peeglit. Eestlased eelistavad Reinolti kogemust mööda tagasihoidlikumaid lahendusi, slaavlased kirevamaid, näiteks kollaste sabasulgedega paabulinde.
    Võrreldes klaasvitraa?iga on kilevitraa? Reinolti sõnul siiski imitatsioon, ehkki väga kvaliteetne ja hea. ?Me oleme ikkagi tööstus, teeme arvutiga, see pole kunst,? selgitab Reinolt kilevitraa?i erinevust. Ta võrdleb kilevitraa?i maali reproduktsiooniga, kus koopia võib olla kui tahes ilus ja kvaliteetne, ent sellel ei ole sellist väärtust nagu originaalil. ?Klaasisära vastu kile ikka ei saa,? nendib vitraa?itootja.
    Moonika Kalmo, hotelli Imperial tegevdirektor
    Pubi Imperial interjöör kujunes töö käigus, olin algusest peale ideede juures, kuid see on kõik sisekujundaja Oleg Nevestnõi töö. Vitraa? on silmapaistev, sobib meie seinte ja miljööga. Oleme proovinud luua Iiri pubi stiili ja hõngu. Kogu värvilahendus kujunes vitraa?i järgi, samamoodi valgustid. Ja inimestele väga meeldib. Kindlasti annab vitraa? väga palju juurde.
    Meil polnud küll võrrelda erinevaid lahendusi, aga meie arvame, et see on kõige parem lahendus.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.