• OMX Baltic1,1%272,93
  • OMX Riga−0,25%880,12
  • OMX Tallinn1,19%1 729,38
  • OMX Vilnius0,15%1 034,42
  • S&P 500−0,34%5 772,33
  • DOW 30−0,31%42 380,87
  • Nasdaq −0,19%18 257,06
  • FTSE 100−0,07%8 237,73
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • OMX Baltic1,1%272,93
  • OMX Riga−0,25%880,12
  • OMX Tallinn1,19%1 729,38
  • OMX Vilnius0,15%1 034,42
  • S&P 500−0,34%5 772,33
  • DOW 30−0,31%42 380,87
  • Nasdaq −0,19%18 257,06
  • FTSE 100−0,07%8 237,73
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • 20.04.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam võib loobuda Saaremaa süvasadama ehitamise kavast

Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov ütles, et kui Saaremaale süvasadama sadama rajamine on vähegi võimalik, siis seda ka tehakse. Uus juhatus eesotsas Mart Toominguga tutvub praegu oma haldusalaga ja esialgu otsustamisega ei tõtta. Juhatus kaalub kõiki võimalikke variante, märkis Sakkov.
Pärnu maakohtus möödunud aasta novembris tühistatud üldplaneering lubas süvasadama rajada Küdema lahe kaldale Tamme väikesadama asemele.
Tallinna Sadam kaebas Pärnu kohtu otsuse edasi. ?Eks meie vaidleme omasoodu, kuid samal ajal peaks riik, ühiskond ja saarlased sekkuma, et terve mõistus, mis on meid 12 aastat edasi viinud, ka nüüd peale jääks,? on Sakkov varem öelnud. ?Sellistes küsimustes võib lõputult vaielda.?
Tamme sadama ehituseks plaanis Tallinna Sadam kulutada 70 miljonit krooni. Pärast negatiivset kohtuotsust pidi Tallinna Sadam teatama mitmele kruiisireise korraldavale firmale, et sel aastal ei saa nad veel Saaremaale põigata.
Sakkovi sõnul on Tamme ainuke koht, kuhu süvasadama tulusalt rajada saaks. Sakkov on ajakirjanduses varem märkinud, et Tallinna Sadam saab maa riigilt tasuta ning sadam ei vaja süvendamist, kuid maad ostes ning süvendades ei tasuks sadama rajamine end isegi pikaajaliselt ära.
Kohtuotsuse pärast tundis kahetsust ka Saare maavanema kohusetäitja Hans Teiv. Ta pidas nukraks, et süvasadama ehitus taas edasi lükkub. ?Nüüd olid finantsskeemid paigas, riik oli valmis aktsiaseltsi kaudu tulema meile regionaalpoliitikat tegema,? ütles Teiv möödunud aasta novembris Eesti Päevalehele.
Tammel oli 1940. aastast 1969. aastani kalasadam, kuni selle kai tormis purunes.
Uue sadama ehitamine oleks ekspertide hinnangul odavam kui vana sadama süvendamine ja laiendamine, viidates naabervallas Kihelkonnal olemasolevale Veere sadamale. Viimast on keskkonnakaitsjad kõige paremaks variandiks nimetanud.
Kui veel aasta tagasi keeldus Tallinna Sadam keskkonnakaitsjate nõudmistest, siis nüüd lubas ettevõte teha hoovuste uuringud ning lindude seire. Sakkov ütles, et nad katsuvad tulevikus rohkem rohelistega arvestada. ?Lihtsam on nõudmisi täita kui nende üle vaielda,? sõnas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.24, 14:49
Sustinere: toote mõju tuleb jälgida kogu väärtusahelas
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele