Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadam võib loobuda Saaremaa süvasadama ehitamise kavast

    Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov ütles, et kui Saaremaale süvasadama sadama rajamine on vähegi võimalik, siis seda ka tehakse. Uus juhatus eesotsas Mart Toominguga tutvub praegu oma haldusalaga ja esialgu otsustamisega ei tõtta. Juhatus kaalub kõiki võimalikke variante, märkis Sakkov.
    Pärnu maakohtus möödunud aasta novembris tühistatud üldplaneering lubas süvasadama rajada Küdema lahe kaldale Tamme väikesadama asemele.
    Tallinna Sadam kaebas Pärnu kohtu otsuse edasi. ?Eks meie vaidleme omasoodu, kuid samal ajal peaks riik, ühiskond ja saarlased sekkuma, et terve mõistus, mis on meid 12 aastat edasi viinud, ka nüüd peale jääks,? on Sakkov varem öelnud. ?Sellistes küsimustes võib lõputult vaielda.?
    Tamme sadama ehituseks plaanis Tallinna Sadam kulutada 70 miljonit krooni. Pärast negatiivset kohtuotsust pidi Tallinna Sadam teatama mitmele kruiisireise korraldavale firmale, et sel aastal ei saa nad veel Saaremaale põigata.
    Sakkovi sõnul on Tamme ainuke koht, kuhu süvasadama tulusalt rajada saaks. Sakkov on ajakirjanduses varem märkinud, et Tallinna Sadam saab maa riigilt tasuta ning sadam ei vaja süvendamist, kuid maad ostes ning süvendades ei tasuks sadama rajamine end isegi pikaajaliselt ära.
    Kohtuotsuse pärast tundis kahetsust ka Saare maavanema kohusetäitja Hans Teiv. Ta pidas nukraks, et süvasadama ehitus taas edasi lükkub. ?Nüüd olid finantsskeemid paigas, riik oli valmis aktsiaseltsi kaudu tulema meile regionaalpoliitikat tegema,? ütles Teiv möödunud aasta novembris Eesti Päevalehele.
    Tammel oli 1940. aastast 1969. aastani kalasadam, kuni selle kai tormis purunes.
    Uue sadama ehitamine oleks ekspertide hinnangul odavam kui vana sadama süvendamine ja laiendamine, viidates naabervallas Kihelkonnal olemasolevale Veere sadamale. Viimast on keskkonnakaitsjad kõige paremaks variandiks nimetanud.
    Kui veel aasta tagasi keeldus Tallinna Sadam keskkonnakaitsjate nõudmistest, siis nüüd lubas ettevõte teha hoovuste uuringud ning lindude seire. Sakkov ütles, et nad katsuvad tulevikus rohkem rohelistega arvestada. ?Lihtsam on nõudmisi täita kui nende üle vaielda,? sõnas ta.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljarditega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.