Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mootorratas on jälle popp
Buumist mootorrataste müüjate sõnul veel siiski rääkida ei saa. Pigem on tegemist normaalse kasvuga, mida oodati juba ammu. Rattaid ostetakse endiselt võrreldes muu maailmaga vähe ning üle poolte siinsetest ratastest on Viksi sõnul vanemad kui kümme aastat. Rattaid küll tahetakse, aga raha inimestel tegelikult veel piisavalt ei ole.
?Vana ratast ostes võib külge jääda selline Java-mehe mentaliteet, et käsi on kogu aeg õline ja kui sõbrad küsivad, mis nädalavahetusel tegid, pead vastama, et näed vahetasin rattal kolvirõngaid,? rääkis Viks.
Mootorrattaid müüva ASi Ramo juhataja Ülo Raudseppa sõnul ongi kõige suurem nõudlus just 20 000?30 000 krooni maksvate rataste järele, mida võiks müüa palju iganes, kuid mida tema siiski osta ei soovita. ?Kui sa oled meistrimees, siis osta, kui remontida ei oska, ära parem osta, see on paras õudusunenägu nii sulle kui ka remondimehele,? selgitas Raudsepp, kelle sõnul oli mootorratas kunagi hästi populaarne seepärast, et seda oli lihtne kätte saada. ?Täna on vastupidi, autot ostes võib-olla küsitakse, kas sul pass ikka on kaasas, aga ratast osta on keerulisem.?
Pangad nimelt mootorrataste ostmiseks tsiklite müüjate sõnul krediiti eriti anda ei taha. ?Kui suur panga sõber ei ole, siis on krediiti praktiliselt võimatu saada,? kurtis Kawasaky ja Harley Davidsoni rattaid müüva I.T. Moto omanik Tiit Kuusk. ?Risk on suur ja pidamine kallis.?
Ülo Raudsepa sõnul on pankades levinud suhtumine, et tsiklimees on hull vandaal, kes sõidab end suure tõenäosusega surnuks ning siis ei saa pank oma raha tagasi. ?Suhtumine on stiilis, et kas te endale maamiine ei taha liisida.?
Tanel Viksi sõnul asi siiski nii hull ei ole ning eeskujulikul pangakliendil ei tohiks mootorratta ostmiseks pangalaenu saamisega probleeme olla. ?Küsimus on selles, et kui inimene kiivriklaasi üles tõstab, siis kes sealt alt välja tuleb,? selgitab mees. ?Tihtipeale tuleb sealt välja lugupeetud firmajuht.?
Hansapanga meediasuhete juhi Kristiina Tambergi sõnul on mootorrataste liisinguga ostmine autodega võrreldes tõepoolest vähe levinud ja seda mitte ainult Eestis. ?Tegemist on üsna kõrge riskiga valdkonnaga,? põhjendas Tamberg. ?Esiteks ei ole mootorrattad nii likviidne vara kui näiteks autod, teiseks on nende kindlustamine kallim kui autode puhul, kuid finantseerimise saamiseks on kindlustamine vajalik.?