Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EL toob juurde teenuseid ja kiirendab tarneaegu

    Üks suuremaid muudatusi 1. maist transpordivaldkonnas on seotud käibemaksu lisandumisega transpordikuludele juhul, kui sihtpunkt asub Euroopa Liidu liikmesriigis. Kolmandate riikide suhtes käibemaks ei lisandu. Lisaks on igal veoviisil ka spetsiifilisemad uuendused.
    Kullerifirmad laiendasid oma teenuste pakette seoses piiride avanemisega, sest nüüd saab pakkuda ajagarantiiga teenuseid rohkematesse sihtpunktidesse kui varem. Näiteks kiirkullerifirma UPS toob Eestisse kogu ELis võimaldatud kättetoimetamisteenuste valiku: kriitiliste olukordade lahendamiseks suurematesse Euroopa Liidu ärikeskustesse kättetoimetamine järgmise tööpäeva alguseks kella 9ks, kiirete tähtaegade puhul saadetise kättetoimetamine järgmise tööpäeva hommikupoolikul Euroopas ja USAs New Yorgis. Euroopa Liidu piires lisandub veel harjumuspärasele Express-teenusele kokkuhoidlikum saatmise viis. Express-teenus tähendab kättetoimetamist järgmise tööpäeva jooksul ja sellele teenusele laieneb ka raha tagastamise garantii.
    DHLi müügi- ja marketingijuht Salmen ?ois selgitas, et enam ei pea ELi-siseselt tolliformaalsuste äralangemise tõttu eristama dokument- või pakksaadetisi, seetõttu saab pakkuda kellaajalist kohaletoimetamist Euroopasse ka pakksaadetistele.
    Maanteevedudel on arengud seni olnud positiivsed. Piiriületus on lühenenud minutiteni ja kauba saab varasemast kätte kuni kaks päeva kiiremini. Samas on probleeme ootamistega laadimisel, sest varem piiridel seisnud veokid ootavad oma järjekorda nüüd laadimispaigus.
    Lisaks pelgavad veofirmad autojuhtide lahkumist Euroopasse, kvaliteetsetest juhtidest on Eestis juba täna puudus.
    Enim kaotasid ELiga liitumisest vaid tollilao teenust pakkuvad firmad, mis pidid kas uue äri leidma või tegevussuunda muutma. Hinnanguliselt jäi pärast 1. maid alles kuni 10% senisest tollivormistuste mahust.
    Nii hakkas näiteks tollimaaklerfirma Vallaru pakkuma eeldeklareerimist Venemaaga kaupa vahetades. Contimer aga hakkas peale kauba käsitlemise, transpordi, tollilao ning tavalao teenuste pakkuma ka aktsiisilao teenust.
    Uueks arengusuunaks on lennuautode osakaalu suurenemine. Lennutranspordis kasutatakse kaupade veoks lihtsustatult lennukeid ja lennuautosid.
    Lennutranspordis võivad veohinnale lisanduda erinevad lisakulud. Erinevused ei tulene mitte ainult maksude erinevustest kauba eksportimisel kolmandatesse riikidesse, vaid ka asjaolust, milline on viimane ELi riik enne sisenemist kolmandasse riiki. Lisatasud on kohaldatavad erikaupade, näiteks loomade, väärtsaadetiste, inimsäilmete puhul. Tavaliselt on lisatasu fikseeritud suurusega, näiteks 50 eurot ehk ca 800 krooni saadetise kohta. Lennuliinid avavad Eestist uusi sihtkohti, äsja hakkas pakkuma lende Tallinnast Milanosse Volare Airlines, Söder Airi abiga saab Tallinnast lennata Tamperesse ja Oulusse.
    Lennuveoturu muutustest saab lugeda lähemalt lk 32.
    Merevedude arengus on järgmine suurem samm lähimerevedude arendamise programm, mis propageerib Euroopa siseveekogude laevatamist. Nimelt on mereveod üks võimalus, kuhu ELis kaubavoogusid maanteelt erinevate teemaksude kaudu suunata üritatakse. q
  • Hetkel kuum
Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Endine peaarhitekt: ühest Tallinna servast teise võiks jõuda 25 minutiga “Piirkiiruse arutelu on pseudoteema!”
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.