Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroliidu laienemine paneb logistikafirmad koostööle

    ELiga liitumine paneb liikmesriigid ja logistikafirmad transpordivõrke välja töötama, leiavad Euroopa ettevõtjad.
    Kvartaalne Euroopa suurim logistikaajakiri Logistics Business Magazine uuris enne Euroopa Liidu laienemist Euroopa analüütikutelt ja firmajuhtidelt, mida uut ootavad nemad logistikasektoris peale liidu laienemist.
    Total Logisticsi projektijuht Peter Roan ennustas, et Ida-Euroopa pakub suurepärast laienemis- ja tegutsemisvõimalust kolmanda osapoole logistikafirmadele, sest teenuste sisseostmine on regioonis madal, küll aga tõusev trend. Mitmed logistikafirmad on oma pilgu siiapoole suunanud ning mitmeid teenuseid pakkuma hakkamas. Näiteks TNT Expressi saadetiste divisjoni direktor David Burton ennustas kevadel, et Ida-Euroopa on piirkond, millele keskenduvad kullerifirmad lähitulevikus, sest see on veel sissetöötamata turg ning sealt on võimalik teenuseid juurutades kasu teenida.
    Tolliformaalsuste ärakadumise tõttu avanevad piirid muudavad piirkonna atraktiivsemaks nii tootjaile kui logistikakeskuste loojaile. Lisaks ennustas Logistics Business Magazine, et autotranspordi osakaal kasvab järjest, ehkki EL püüab seda näiteks teemaksude näol vähem atraktiivseks muuta ning veomahte alternatiivsetele veoviisidele suunata.
    Tootjad hakkavad tulevikus senisest enam valmistatud kaupa regioonis hoidma ega läheta seda kohe peale valmimist välja, sest juhtajad Lääne-Euroopasse lühenevad. Peter Roan selgitas ajakirjale, et väärtuslike kaupade müük kasvab, seda nii senistes kui uutes liikmesriikides.
    UPSi Euroopa välissuhete juht Mark van der Horst leidis, et nähtavaim ja kohene kasu liitumisest on piiriületuste kiirenemine ning tolliformaaluste ärakadumine. Varem tähendasid seisakul piiril Horsti sõnul kuni kümmet tundi ajakulu piiril kahetunnisel reisil. Eesti logistikafirmade kogemus näitas, et tarneajad on Euroopast kiirenenud kuni kahe päeva võrra. Horst lisas veel, et piiriformaalsused peaksid kiirenema ning muutuma minimaalse ajakuluga ka uute liikmesriikide vahel.
    Väikese ning keskmise suurusega ettevõtetel on piiride kadumine parimaks võimaluseks oma kliendibaasi laiendamiseks. Kasu ei ole vaid firmadel, ka klientidel on Horsti sõnul võimalik saada ühesugust teenindust erinevates liikmesriikides.
    Rahvusvahelises kaubanduses saab lähiajal oluliseks liikmesriikide vahelise infrastruktuuri väljaehitamine, et tarneahelad tõrgeteta töötada saaksid. Näiteks 39 miljoni elanikuga Poolas on vaid 440 kilomeetrit asfalteeritud teid.
    Frost Sullivani Transpordi Uuringute keskuse analüütik Cecilia Cabodi leidis, et liikmesriikide vahelise kaubanduse elavdamine on positiivne intermodaalsete vedude arenguks. See anna võimaluse luua integreeritud Euroopa transpordisüsteemi, kuid täna ei ole veel mitmed suurriigidki selleks veel valmis. Probleemiks transpordivõrkude erinevused. Näiteks T?ehhis ja Ungaris on hästi välja arenenud raudteevõrgustik, kuid sellevõrra kehvem teedevõrk. Tõenäoliselt areneb tulevikus Ida-Euroopas enim raudteevõrgustik, Lääne-Euroopas maanteede võrk.
    Hetkel asub umbes 60% Euroopa jaotuskeskustest Hollandis, kus on soodne maksukliima ning hea asukoht Euroopa keskmes. Laienemine on pannud firmad keskusi kolima, näiteks Poola, T?ehhi ja Ungarisse. Esimene neist omab head ligipääsu Baltimaadesse ja on seega koridoriks Läänemere äärsetesse maadesse. T?ehhis ja Ungaris aga on küllaltki haritud tööjõud ning suur tööpuudus, mis on keskuste loomiseks soodsaks.
    Sellised arengud muudavad Euroopas tarneahelate toimimist ning Lääne-Euroopa logistikafirmad peavad enda kaubaliikumised ümber vaatama. Näiteks Austria kaotab osa oma atraktiivsusest, sest asukoht pol sama soodne kui enne liitumist.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
USA palgakasv aeglustus, lisanduvaid töökohti jäi vähemaks
Aprillis lisandus USAs mittetalupoegade palgatöökohtadele 175 000 uut töökohta ning töötuse määr tõusis 3,8 protsendilt 3,9 protsendini, teatas USA Tööstatistika Büroo. Palgakasv aeglustus.
Aprillis lisandus USAs mittetalupoegade palgatöökohtadele 175 000 uut töökohta ning töötuse määr tõusis 3,8 protsendilt 3,9 protsendini, teatas USA Tööstatistika Büroo. Palgakasv aeglustus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Kakao hind on võtnud suuna alla
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.