Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transporditurul läheb pingeliseks

    Ekspedeerimisfirma ATP Freespeed OÜ müügijuhi Jaanis Soone sõnul on pinge transporditurul kasvanud, madalat hinda pakkudes püüavad leedukad Eesti vedajate tööd üle võtta.
    Odavamatest vedajatest on kuulnud ka ekspedeerimisfirma DFDS Transport ASi juhatuse esimees Jaan Lepp. ?Eks neid odavamaid tuleb küll ja mitte ainult Leedust, neid tuleb ka Lätist, Venemaalt, Poolast, Slovakkiast, aga meie firma neid ei kasuta. Hind on küll madal, aga kvaliteet on vilets ? kui juht peale emakeele ühtegi keelt ei oska, siis kuhu ma ta saadan?? rääkis Lepp.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti sõnul vabanes piiride kadumisega isegi kuni veerand vedajate ressursist.
    ?Need, kes enne pikkades piiri- ja tollijärjekordades ootasid, tahavad ka midagi vedada,? ütles Lepp.
    Lisaks piirijärjekordadele kadusid seoses Euroopa Liidu laienemisega ka mitmed seni nõutud dokumendid, mis kiirendas samuti transpordifirmade tööd oluliselt. ?Paberimajanduses muutus olukord lausa dramaatiliselt, väga lihtsaks läks,? lisas Lepp. ?Kuigi jah, nn kolmandate riikide vedudes läks paberimajandus veidi keerulisemaks.?
    Kasvanud veokiirus tähendab Lusti sõnul seda, et ka probleeme on vähem ? autojuht teab nüüd üsna täpselt, kus ta ööbib ja kus ta tangib, ta ei pea enam muretsema, et äkki on vaja kuskil metsaparklas ööbimiseks koht leida. ?Enne läks piiridel liiga kaua aega, isegi Eesti-Läti piiril seisis auto mõnikord terve ööpäeva,? lisas Lusti.
    Järjekordade kadumisel tekkinud vabade vedajate arv võib põhjustada transporditurul ka hinnasõja. Jaanis Soone sõnul ongi vedamise hinnad juba langenud, ka firmade kasumimarginaalid on endisest väiksemad.
    DFDS Transport hindu siiski langetanud ei ole. Jaan Lepp põhjendas seda asjaoluga, et kütus, maksud ja muud säärased kulud on kasvanud.
    ?Ühiku veohind on teoreetiliselt odavam siiski merel ja raudteel, aga autovedu on operatiivsem, tänu piiride kadumisele läks see nüüd oluliselt kiiremaks,? vastas Lusti küsimusele, et milline veoliik on odavaim.
    Mõne kaubaliigi puhul on Lusti sõnul autovedu ka odavam.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
UK jagas kümneid litsentse fossiilsete kütuste puurimiseks
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050ndaks aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050ndaks aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elcogen ehitab Tallinna külje alla uue tehase
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.