Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaaneloo meelsus ajendab vastupidiselt tegutsema

    USA analüüsifirma Schaeffers Investment Research optsioonianalüütik Beth Gastion pidas kaanelugude postiviisust või negatiivsust üheks parimaks trendivastaseks indikaatoriks. Fenomen seisneb selles, et mõned nädalad peale loo ilmumist on turul kombeks liikuda vastupidises suunas loo tonaalsusele. Kui kaanelugu on positiivne (tasub lugeda ka lugu ennast, see võib tasakaalustada pealkirja), võiksid investorid kaaluda loos käsitletud aktsia müüki.
    Tavaliselt tähendab loo jõudmine esikaanelooks seda, et trend võib suurema tõenäosusega pigem pöörduda kui jätkata loos käsitletud suunas liikumist. Negatiivse kaaneloo puhul võib aktsiale hullem hakata juba seljataha jääma.
    Kaanelugude indikaator ei tööta kogu aeg, nagu ka ükski teine indikaator. Samuti ei toimu tavaliselt trendimuutus lehe müükijõudmise päeval ? muutus võib lasta ennast oodata neli kuni kaheksa nädalat. Alguses võivad investorid võimendatult tegutseda vastavalt kaaneloo suunale, muutes seeläbi trendi kestvust lühemaks.
    Nendes väljaannetes ei puudu kvaliteetne sisu ? seal on tähtsad faktid. Kuid lehetegemine on uudistest teavitamise äri, mitte prognoosimise äri. Turul on kombeks hinnata tulevasi sündmusi. Uudistes olev oluline info on sageli juba suurte turuosaliste tegevusena aktsiahindades kajastatud. Lugude peale tulevad turule hilised ärkajad.
    Investorile on tähtis osta ja müüa aktsiad selle alusel, mida on oodata tulevikus, mitte selle järgi, mis on juba toimunud. Beth Gaston ei soovita ainult kaaneloo tõttu loo sisule vastupidist nägemust võtta, vaid otsida turult tehnilist või fundamentaalset kinnitust võimalikule trendimuutusele.
    Aktsia jõudmine üldväljaannete (nt Time, Newsweek, People, New York Times, USA Today) kaantele on sageli olulisem kui majandusväljaannete (nt Barron?s, Forbes, Investor?s Business Daily, BusinessWeek, Fortune) kaanele jõudmine. Põhjuseks on see, et üldväljaannetes on börsitemaatilise loo jõudmine lehe/ajakirja olulisemaks looks eri teemade seas oluliselt keerulisem kui majandusväljaandes. Samuti on nende väljaannete lugejaskond suurem.
    Näide pärineb ühest paljudest Beth Gastoni esitluse slaididest. 2001. aasta märtsis ilmus ülduudiste ajakirjas Newsweek aktsiatest kaanelugu ?Kui mures me peaks olema??. Aktsiaturu pöördumine tõusule ei andnud end kaua oodata. Sama aasta mais ja juunis ilmusid investoritele suunatud väljaannetes lood järgnema pidavast suurest aktsiaturu tõusust. Smart Money kaanelooks oli ?Olete te valmis turu taastumiseks??. Kiplinger?si kaanelooks oli ?Nägemist, karuturg?. Aktsiaturul järgnes lugudele langus.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.